… aneb Tatra 603 RCK podle Nováka …
O tom, s čím letos pojede RCK rally jste už určitě slyšeli - ono se nám to nějak nepodařilo ututlat - a postup „líhnutí se“ příslušných kastlí jistě také sledujete. Ale jak to bude ve skutečnosti vypadat, především posazené na podvozku, to se zatím nezkoušelo (díry do kastle mám zatím jen já) a tak tedy budu ten první, co Vám to ukáže ve finální podobě.
Ještě před fotkama chci vysvětlit, proč je to „koza vysoká“ - týká se to především podvozků TA02 v úpravě by JS (se kterými letos pojede RCK, VP pojede TTčko a MW svoje TBčko), kde je servo řízení posazeno na předních „parohách“ a tudíž dost vysoko a proto se kastle Tatry vpředu nedostane níž; zadní část se proto opticky musí přizpůsobit a tím nám vzniká tento nepůvodní hybrid … Co se dá dělat, jinak to fakt nejde …
No, a co se týká jízdních vlastností - zkoušel jsem samotný podvozek a potom s karosérií a musím říci, že s tím půlkilem, co naše Tatry váží, se to chová o mnoho lépe, alespoň co se jízdy po asfaltu týká (dobře, přesněji zámková dlažba). Ale budu se muset naučit jezdit úplně jinak, žádný brutální rally styl (škoda, ten mě a diváky právě bavil …), ale styl „formule“. Při první variantě se to hrne ven ze zatáčky, ale při druhé to jede jako po kolejích a točí to krásně na pětníku. Ono se k šestsettrojce ani jiný styl nehodí, žádný brutál „dveřma napřed“, ale krásně klidně, čistě houpavě - však se při tom model také krásně houpe a naklání (levá-pravá, dopředu, dozadu …), prostě jako správný „papalášmobil“, šestsettrojka jak skutečná … Je to móóóc pěkné …
A moje auto už je zasvěcené, na předním nárazníku jsou tři „oklepy“, jeden o stěnu, druhý o přívěs a třetí o umělou překážku - keramického šneka. Ale dobrá zpráva, je to tank, jen tak ho nic nezastaví, šnek nebyl překážkou, jen Kačka mě asi nebude mít ráda, až bude svůj výtvor z mládí opravovat a lepit mu upadlou hlavičku … Chudinka malá, a to o tom ještě neví … :-) (Kačka, šnek to asi poznal …)
“Novákova koza“