Předělávka TL-01B Baja King na TL-01 Škoda Octavia.
Michal projevil přání jezdit také rally svým autem. Moje Lancia ho asi neuspokojovala. Už v Třemošné se mi náhodou poštěstilo získat příslib Honzy Pechmana, že mi do Kramolína přiveze kastli Octávie. V tu dobu jsem myslel, že ji použiju na svoje TTčko. Teď bylo jasný, že přijde na TLko. Kastle do Kramolína dorazila a tak bylo rozhodnuto. V sobotu 1.9. vypadala Baja jako vystřižená,
(pro rejpaly - fotka je z loňského podzimu, proto ty holý stromy) ale v tašce se už hromadily díly na přestavbu.
Změnit TL-01B (Buggy) na TL-01(Race), je poměrně jednoduchá operace. Oba podvozky se liší v drobnostech a zásadně pouze v délce ramen a tlumičů. Takže první přišla buggina o ramena, držáky karoserie a křídlo.
Bylo třeba vyndat servo, kvůli odlišné délce spojovaček. Montáž nových krátkých ramen (originál náhradní díl plato C - pokud budete objednávat, toto plato je odlišné pro Buggy a Race), proběhla naprosto bez problémů, nakonec i délka tlumičů se ukázala pro rally dostačující, jsou jen poměrně tvrdé a sneslo by to tak o 2 mm kratší. Asi až budu mít vzteklé peníze a budu je muset nechat utratit, tak TLko dostane olejáky.
Přední nárazník z Buggy byl vyměněn na Race, na závěr na něj ještě přišel nárazník z pěnové hmoty.
Poslední větší operací je montáž spojovaček. Vytáhnul jsem nové titanové spojovačky a málem mě odvezli. V krámu jsme si tak dobře pokecali s prodavačem, vytáhli a zhlédli asi 5 druhů spojovaček a několik druhů kulových čepů. Vybral jsem si a při balení a placení jsme vesele krafali dál. No jo no, odvezl jsem si 2 pytlíky spojovaček místo pytlíku spojovaček a pytlíku kuláků. Nové spojovačky nebylo jak uchytit a tak jsem rozříz původní dlouhé plastové spojovačky, ze středu ubral centimetr, spojil je vteřiňákem, přetáh smršťovačkou, vyztužil plastem a znovu prolil vteřiňákem. Jsou docela pevný a kupodivu skoro dobře dlouhý.
Přední kola mají mírnou rozbíhavost, ale později se ukázalo, že to jede dobře a točí to taky. Takže spojovačky dostane Octávka tak do týdne, až dojdu vyměnit druhý pytlík spojovaček za kuláky. Na podvozek jsem nazul první gumy co jsem měl, vyzkoušel všechny držáky karoserie a na třetí pokus všechno sedělo. Kastli nebylo třeba ani upravovat.
Všechno jsem pěkně poutahoval, nandal baterky a vyzkoušel na stole, jestli se všechno pěkně točí, netočilo. Zadní kola, tedy vnitřní strana ráfku dřela o ramena. Nejdřív jsem myslel, že to spraví vyšší šestihran (unašeč), které mi zapůjčil Martin, ale pak jsem do kol vrazil 1mm podložku (původní šestihran i tak zabírá dostatečnou plochou) a bylo vše v pořádku. I když asi časem udělám nové šestihrany vyšší právě o ten 1mm a pak to bude na sto procent OK. Auto jede výborně a taky dobře vypadá. Takže v neděli 2.9. je staronovým přírustkem aut do klubu Michalova Škoda Octavia.
Auto vypadá tak dobře, že pokud Michal nebude závodit, tak si ho budu půjčovat ;-)