RC klub Kramolín
Dnešní datum: 10. 09. 2023  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks  

Galerie

Druztová - 9.1.2010 - 14
zimní pohár
zobrazení: 1510
známka: 0


* Další raketa v hangáru – ESTES Amazon

Vydáno dne 11. 11. 2011 (7660 přečtení)

Tedy ono to není docela přesné, koupil jsem set Estes - Tandem-X (E2X/SL1) Kit Launch Set. Prozatím je postaven pouze Amazon. Jelikož má za sebou první 3 lety, je asi i čas, abych o něm něco napsal na Hranol.
Takže ještě jedna – Crossfire, ale ta je prozatím v šuplíku, čeká na zimní stavbu.

set Estes - Tandem-X (E2X/SL1) Kit Launch Set
Nejdříve k Setu. Padl mi do oka v Praze u Pecky v Šestce. Krabice se styděla samojediná a už trochu ošahaná v koutě, i nějaká sleva na ni byla. Prostě jsem neodolal a koupil.
ESTES


V sadě jsou 2 modely – Amazon a Crossfire, odpalovací rampa odpalovací zařízení, obrázkový manuál a příručka raketýra (obrázková v AJ). Chybí a je nutno dokoupit motory (Estes) a články 1,5V AA do odpalovacího zařízení. Dále zmiňované vychytávky od Estesu opravdu nejsou nutné, zato jsou drahé. Ucpávky nahradí vatové tampony nebo vata, palník zajistím na poli kousíčkem stébla trávy,… prostě určitě si každý poradí.

Charakteristika obou raket:
Technické údaje
Délka Amazon: 85,3 cm; Crossfire: 39,6 cm
Průměr Amazon: 34 mm; Crossfire: 25 mm
Hmotnost Amazon: 94 g; Crossfire: 37 g
Průměr padáku Amazon: 46 cm; Crossfire: 30,5 cm
Výška letu Amazon: 183 m; Crossfire: 350 m

Výšku letu je třeba brát s rezervou a u již postaveného a létaného Amazonu je zřejmě silně naddimenzovaná. Buď mám velmi špatný odhad nebo ji soudruzi v USA trošku nadsadili.
Výška letu:
Motor : Crossfire : Amazon
B4-2 : 183 : 61
C6-3 : 350 :183
(výtah z tabulky uváděné na krabici Setu, jsou tam motory od A až do C)

AMAZON
Označení pro obtížnost stavby má Estes Easy to Assembled E2X – stavba bez barvení, hotovo do 1 hodiny. To mě zaujalo společně s velikostí rakety. Přeci jen Para, Kosmos a Viking je trochu jiné kafe (tady malé kafíčko), tohle má 85 a něco centimetrů. Zároveň jsem chtěl ověřit náročnost stavby. Dal jsem na hromádku návod, úhledně a přehledně zabalené díly, lepidlo (použil jsem Butacel protože jsem jak na potvoru nic jiného nenašel – lepeno ve vinárně – vysv. pro znalé). Kouknul jsem na hodinky otevřel návod a začal vybalovat a sestavovat. Určitě do půl hodiny jsem postavil hotovou raketu na stůl a nechal schnout lepidlo :-) Mám takový dojem, že jsem u toho stačil vykouřit jednu cigaretu, když jsem si prohlížel ty obrázky v návodu. Trochu času by zabralo lepení velkoplošného obtisku, ale to jsem vypustil, moc se mi nelíbí.
Stavba geniálně jednoduchá, doporučuji kouknout do návodu
+ spojení 2 trubek trupu plastovou spojkou
+ komora na motor se zavíráním na bajonet
+ připravené výřezy na stabilizátory
+ trubka je opravdu tenkostěnná a lehounká, stejně jako plastová hlavice.
Jedno malé mínus
– hlavice při nasazení do trupu opravdu nedrží, stačila jedna vrstva maskovací pásky k vytvoření mírného tření při zasunutí a bylo po problému.

Raketu postavte tak jak je v návodu a budete odměněni bezvadným letem.

První let proběhl s motorem B4-2. Bohužel jsem s takto velkou raketu letěl poprvé. Kontrolním měření těžišť jsem vykoumal, ze neuškodí dovážit hlavici 2 větším olůvky. CHYBA – nechce nic dovažovat. Po startu počáteční impuls vysoukal raketu nad rampu dost pomalým tempem, rychlost se sice zvětšovala, ale stejně tak náklon rakety, až se změnila na střelu zem – zem. Dopadla ještě před výmetem. Moje chyba, ale při následné ověření a přepočítání jsem došel k závěru, že při motoru alespoň B6-2 nebo lépe C6-3 a rampě tak o 50 cm delší by proběhl let bez problémů.
Opakuji znova – RAKETA JE VÝBORNĚ navržena a při stavbě ji NEUPRAVUJTE.

Odstranil jsem zátěž hlavice a zároveň koupil motory C6-3. Další 2 lety proběhli jak se zmiňuje NovakO…. Bez problémů. Zdánlivě.
U prvního letu byl problém s mojí nervovou soustavou. Raketa má opravdu nadměrnou stabilitu. Ve větru který foukal v době startu se tudíž velice ochotně začala stáčet proti větru – samozřejmě k točně za hospodou, kde měli kluci zaparkovaná auta. K tomu krásný ladný let (ne prsk nahoru, prsk výmet a na streamru dolů jako malé rakety). Vše v relativně malé výšce, dohoření motoru a prodleva do výmetu. Tady jsem začal (a to je prodleva jen 3 vteřiny) trochu nervóznět jestli vymete nebo dokončí ladnou křivku letu a zabodne se do některého z aut nebo do střechy hospody – prostě nervíky.. Jo, vše v pořádku, výmet a otevření padáku a stejně jak šla ladně nahoru tak se i krásně snášela dolů. PARÁDA, ulevilo se mi

Druhý let už jsem si vychutnal bez stresu, je to opravdu něco jiného než 20 centimetrů dlouhá raketa, s Amazonem je to už opravdu let.
K udávané výšce letu. Můj odhad je tak 120 metů s C6-3, ale je opravdu možné, že jen prostě neumím výšku odhadnout. Ale i tak, nejde o výšku, ale o dojem z letu, prostě si každý start užívám.



Třetí start jsme odložili, došlo k uvolnění vodicího oka – oprava na 10 vteřin, ale lepidlo leželo ve vinárně. Takže na Silvestra a Nový rok beru další motory a doufám, že uděláme fotečky na sněhu.


Celý článek | Počet komentářů: 3 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

RCK hledá

Hledej na webu
Hledej na RCK


Vybrané termíny
17.09.2020: aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech Létejte, co se dá ...



Všechna práva pokud není uvedeno jinak si vyhražují členové RCK a užití materiálu je možné jen s výslovným souhlasem a uvedením odkazu na stránky RCK.

Vytvořeno prostřednictvím phpRS - redakčního systému.

Hostováno u MHServis.cz - tvorba www stránek