Tradiční místo, tradiční lidé, tradiční nálada, tradiční závody ? Jak se to vezme – pro ostatní možná, pro RCK asi ne, pro mě a Eli určitě ne ! Nevím přesně, na kolik problémů s technikou jsou ostatní z RCK při závodech zvyklí, ale u nás si tentokrát štěstěna „vzala dovolenou“ …. :-( .
Přijelo šestadvacet pilotů, za RCK pět „kousků“ (já, Eli, Míra, Martin, Tonda), tratě tradičně výborně připravené, tradičně dlouhé, tentokrát až tolik ne náročné na běhání, tradičně pár míst k zamotání se do porostu či stromů … Prostě Třemošenská klasika a i počasí se celkem vydařilo, i když na poslední RZ už pršelo a celý den foukalo, takže naši Čmeláci (já a Míra) zůstali bohužel ležet v autech …. Jelo se 8 RZ, časy nejrychlejších byly od 5 do 8minut (+/-), časy nás ostatních podstatně delší, jak se nakonec ukázalo, náhradní čas nebyl tentokrát až taková „výhra“, asi se spíš vyplatilo nějak dojet, ale když se máte trápit každou zatáčku, přestane vás to bavit a jdete radši opravovat…. Takže naše náhradní časy (Míra dva, Eli také dva a já dokonce tři !) nás dost srážely pořadím dolů a ani zvýšené nasazení na celkovém výsledku nic nezměnilo. A je to o to více deprimující, že se např. mě jelo (když to jelo ….) výborně, asi bych si troufal na životní výsledek a i Eli si ke konci pochvalovala, jak se dobře jede … No, co se dá dělat, takové už jsou závody a jezdíme především proto, abych se bavili a odreagovali se. Jo, tímto také gratuluji MartiNovi k bodíku a dobrému výsledku, asi jediný neměl technické problémy, to se hned pozná kvalitní příprava …. :-) .
A technické závady?
Tak např. Míra – nedojetá RZ, kontrola auta, odhaleno ojeté hlavní převodové kolo (nebo jak se to jmenuje …), a protože má průběžný kardan, je potřeba kompletní „rozborka“ auta. Nastupuje týmová spolupráce – Míra pracuje, Martin ho diriguje, já podávám náhradní díly a ostatní buď radí a nebo se snaží nepřekážet …. Vše hotovo, objeven i ojetý pastorek, hledá se náhradní – „ …jaký chceš … ?“ „… no standart, 19ctku …“. Fajn, najde se, sice hliníková, ale na závod stačí. Kompletace, kontrola na stole (na stojanu …) a hurá na start ! Ale co to, Míra se vrací nějak brzy – auto sice na stole vrčí, ale na zemi nejede … :-). No, bodejť by jo, když původní pastorek byla 22cítka, to pak bez přendání motoru v loži zoubky krásně přeskakují, že …. :-).
Teď Eli – mezi RZ pohoda klídek, auto na stole, teoreticky připravené na další jízdu. Naštěstí se Eli vydává na start další RZ s předstihem, takže, když zjistí, že se jedno kolo nějak netočí, je čas na opravu. No, bodejť by se točilo, když tam chybí prakticky celý kardan (jo, a to se prý utočí jen u stříďáku ….) a ztracen je i unášeč kardanu! Naštěstí mám já na stole auto v „rozborce“, náhodou také měním kardan, takže nový jde přednostně k Eli, i s mým unášečem, rychlá kolektivní kompletace a Eli ještě včas stíhá start. No, a já se vydávám „somrovat“ mezi lidi jeden unášeč, protože ho ani já ani celé RCK nemá! To je teda nepořádek, asi si v klubu budeme muset vážně promluvit … :-) :-) :-) . Jo, tímto děkuji Petrovi Jánošíkovi za půjčku unašeče …. A ještě šestá RZ - Eli se vrací s autem v ruce s pokynem pro RCK – jdeme hledat kolo ! Tož tedy hledáme, hledáme, bloudíme kolem místa, kde Eli už vzala auto do ruky, ale nic. Až potom najdeme kolečko pěkný kus zpátky po trati, jak si klidně leží i s matkou vedle trati. No, to už mohla dojet až do cíle, když už ujela takový kus „po třech“ a jelo to furt ….. :-) :-) :-). Asi někdo kolečko po opravě špatně utáhl, to je nepořádek …. ale stává se to i ve formuli jedna, takže se to může stát i nám …. A druhý náhradní čas? Nic jiného, než „chcíplé baterky“ – kombinace dlouhé RZ, Miga a trochu unavených aku udělala své …. A to se jí prý zrovna jelo nejlépe, ach jo, mechanik se jí mými ústy tímto hluboce omlouvá za tuto situaci, ke které dochází maximálně jednou za ….. (a to raději neříkám ….).
A já? Jak jsem si celý rok pochvaloval, že nemusím nic opravovat a technika spolehlivě slouží, tak se mi to nakonec vše vrátilo ! První RZ a po pár zatáčkách jsou aku nějaké vycucané, prostě to nejede, jsem rád, že dojíždím (poslední kopeček „tlačím i očima“ …). Ale paradoxně jedu pohodově, v klidu a překvapivě čistě, což se odráží i v slušném čase – to jsou věci! Ale už druhá RZ mi to vrací – ke konci auto nechce poslouchat a občas odmítá zatáčet (mj. při plném rejdu drhnou kola o vanu) a když mě začne dojíždět Petr Jánošík, začnu „za to více brát“ a auto se mi odmění tím, že kousek před cílem udělají přední kola „roznožku“ a konec, dál se nejede, Petr mě předjíždí (a „jeho tábor“ propuká v jásot :-) ) a já si dávám NČ – jak se nakonec ukazuje, asi jsme měl auto nějak dopravit do cíle, třebas i pozadu, časově by se to v tomto případě vyplatilo …. A závada – vypadlý šroub v řízení, ve vaně už nedrží. Oprava „polní“ – zalepeno vteřiňákem a další dvě RZ to drží. A pak přichází RZ 5 a 6 – v obou dávám NČ a propadám se pořadím až někam na konec – když jsem se před tím pracně vyškrabal z 23ho na 19té místo !!!! Jak se ukazuje, závad je více – nejen znovu vypadlý šroub v řízení (oprava šroubem skrz vanu – ještě že mám v kufru nebozez – do prostoru pod vanu provizorně trčí matka, ale moc nepřekáží …) a nakonec i rozpadlý Alu kardan ke kolu, které se tímto vůbec neotáčí, ba dokonce dělá „brikule“ v celém autě a auto prostě nejede …. Ještě než tam stačím dát náhradní Alu kardan, tento putuje „rychlou opravou“ k Eli (i s unášečem) a já tam dávám rovnou oba nové oceláky a „somruji“ u soupeřů unášeč. Oprava se daří a poslední dvě RZty si užívám, páčto mi už vůbec o nic nejde – nakonec jsem si krásně zajezdil !
A závěr – bylo to fajn, když to jelo, jelo se fajn a závady se občas stávají, hlavně když se „usne na vavřínech“ a podcení příprava :-). Ale, jak že to říká MartiN s tím laděním a trénováním ? :-) :-) :-) Teď už nás čeká jen „rozborka“ a příprava na Rejštejn (abychom tam nepřinesli příliš bahna …), případně zimní pohár a hlavně, příprava na novou sezónu 2011 !
Jo, abych nezapomněl, fotky od Toníčka (tradičně) jsou v galerii a byly tam, také tradičně, velmi brzy po závodech ….. :-).
17.09.2020:aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech
Létejte, co se dá ...