… a zároveň poslední závod sezóny 2015.
Jel jsem opět „zkratkou“ přes Plzeň, v pátek jsem v Kramolíně naložil stan, kostru a Martinovo auto (Martin dal přednost svatbě …) a v sobotu Toníčka s kufrem a židlí. Další objednaní členové posádky výlet vzdali, takže se nekonal ani náhradní řidič pro směr Nýrsko-Plzeň. Nu, nevadí, aspoň jsem zůstal střízliv … :-)
Ráno hnusně a zima, po cestě i pršelo, v Nýrsku sice jen mlha, ale ta dokázala být stejně vlezlá jako déšť. Nejen že byla trať mokrá a tudíž odporně klouzavá, ale vlhko bylo všude a tak jsme měli i věci pod stanem mokré a orosené. Fuj, fuj, fuj, ani ten čajíček s rumíčkem tomu moc nepomáhal - dokonce jsem na sebe navlékl i třetí vrstvu, tedy klubovou bundu, brrr, počasí na postel a ne na běhání venku !!!
Po rozbalení stanu a věcí a tak jsme s Tonym začali ladit obutí, vhodné k té odporně klouzavé, mokré trati - no, ono to bylo relativně snadné, neb Tony nechal doma všechny náhradní gumy, především pak Pirelky, které dáváme na asfaltu na přední nápravu, ale tady by byly vhodné i dozadu. Jo, prd, uhájil jsem si svoje dvě ke mně dopředu, druhé dvě mi zabavil Tony a začali jsme hledat, co dáme dozadu. Celé hledání se omezilo jen na to, aby to klouzalo z výběru co nejméně, neb klouzalo hrozně všechno … :-( Relativně nejlepší se ukázaly nejměkčí rallybloky, na „šotolinové“ části byly OK a na asfaltu se s nimi řidič musel naučit jezdit, což nám pár RZ trvalo … :-)
Tak ten popis závodů trochu rozvedeme …
1.RZ - Tony vyměnil v zadních převodech bezzubé ozubené kolo (které vyrobil v Klatovech), nasadil zpět diferák, vyzkoušel auto jestli jezdí, uložil jej do ÚP (tedy celé auto), odstartoval do závodu, projel „tři zatáčky“ a vyrobil si dobře brzdící předokolku, se kterou se protrápil až do cíle - zpočátku si liboval, jak mě dojíždí (zdánlivě … :-)), ale pak byl rád, že se dostal do cíle. Když se opět rozebralo jeho auto, tak Jardu S. málem trefilo, neboť Tony se tvrdohlavě stále pokouší nasazoval diferák obráceně, tedy bezzubým okrajem diferáku k navazujícímu ozubenému kolu … Jo, komu není rady, tomu se stále dodávaní náhradní díly - T. to zamaskoval tím, že si vzal ode mě planetový diferák, že mu kuličkáč nefunguje … Také řešení - už mu to funguje, stáli jsme nad ním tři a dohlíželi, aby to smontoval správně … :-) Mě se RZ také zvlášť moc nepovedla, takže jsme s Tonym zahájili nemilosrdnou bitvu o poslední místo …
2.RZ - Lítá bitva o poslední místo pokračuje - Tony změnil taktiku a zkoušel simulovat upadlé kolo a myslel si, že mu to sežeru - zbaběle si opět nechal dát náhradní čas … :-) Já jsme zvolil jinou taktiku, i přes potíže jsem se do cíle RZty doplazil, hraju fair play … :-) - začalo se mi sekat levé zadní kolo, takže auto se buď stále točilo na jednu stranu jako žába na ledu, a nebo jelo naštorc. Zkoušel jsem kolo rozpohybovat, ba i jsem použil zakázané metody, tedy kopanec do kola, ale moc to nepomohlo - i když, nakonec se interval sekání se trochu prodloužil, takže jsem se do cíle doplazil. V depu jsem pak levý náhon kontroloval a on se pohyboval normálně, tedy skoro … Milan Široký st. mi poradil, abych zkontroloval ložisko a zkusil ho promazat - tož jsem kolo rozebral a po vysypání se zbylých pěti kuliček a půlhodinovém dolování zbytků ložiska bylo jasné, že promazání už ničemu nepomůže … Zato nové ložisko se šiklo, dokonce se už nic dalšího nestalo … !
3. až 5. RZ - nasazuji na haubnu Tatry kameru (a tentokrát nastavuji největší úhel záběru) a filmuji svoje marné pokusy o slušnou jízdu, ba aj filmuji Tonyho jízdu do cíle - jednou s autem v ruce a jednou pokusem o „závěsnou jízdu“ autem za jeho autem - prý ho tím stresuji a jeho výsledný blbý čas je mým dílem, tedy mojí vinou. A při této debatě málem blokujeme Petra Pavláta na startu - Petr je ale formát, neboť nám nejen odpouští, ale dokonce se nechává ukecat k natočení „referenční jízdy“, tedy jízdy mistra ! Pravda, díru do kastle si vyrobit nenechá, ale na poslední RZtu si nechává kameru přilepit na přední haubnu (oboustranka a stříbřenka …), lehce přitvrzuje přední tlumiče a následně zajíždí nejlepší čas v RZtě - ten člověk je prostě neskutečnej … :-) Tedy neskutečně dobrej … :-)
5.RZ - ve výsledcích na konci listiny začíná být nějak těsno, do našeho souboje o „last place“ se nám začínají míchat i jiní, nebetyčná drzost … :-) Jednomu „nejmenovanému“ člověku se to nakonec podařilo a oba nás nakonec z poslední příčky vyšoupl - to je do nebe volající !!! To budeme muset v Rejštejně ještě probrat … :-)
a průběžně …
- od určité doby, tedy asi tak od třetího upadnutí kola, nosí Tonda do RZty v kapse pytlíček matiček a klíč na kola … :-)
- nemám rád šneky a nejsem sám ! Teda, nejen že je nemám rád na talíři a nemám je rád ani na zahrádce, já je už nemám rád ani namalované na zemi! O to hůře, když tvoří část tratě, kterou se musí projet - bohužel, začíná to být oblíbená součást tratě Nýrských pořadatelů a já se do šneků začínám zamotávat více a více ! Ale útěchou mi může být fakt, že v tom nejsem sám, např. takový Petr Kupilík je také nerad … :-)
- jedete-li mokrou a klouzavou RZtu a auto se vám už při křivém pohledu na plyn vysílače přetáčí kolem dokola, dávejte si velký pozor na to, aby jste ani na okamžik nespustili model z očí! To by se vám mohlo stát něco podobného co mě - stačí chvilka nepozornosti, Tatra se otočí „o stoosmdesát“ a vy jedete zpátky na start !!! Jedině vás může zachránit, že se vám to stane brzy po startu a vy si toho včas všimnete … :-)
- nakonec začne trať osychat a vy si jízdy užíváte více a více, baví vás to více a více, jede se vám lépe a lépe (a časy jsou horší a horší - viz známé „Novákovo pravidlo“), ale je vám to prd platné, neboť Baxa poslední RZty podle vzdává a tím nám s Tonym krade poslední místo a na nás zbývají jen místa předposlední … Drzoun jeden … :-)
Toníčkovo fotky jsou na
jeho rajčeti (nějak nám blbne galerie na hranolu), jsou tam i nějaké Tonyho videa, ale s videi chystám samostatný článek, protože mám natočená videa nejen z „mojí paluby“, ale i video od člověka nejpovolanějšího, tedy od Petra Pavláta a to vám je zážitek, o který vás nechci ochudit - těšte se !
Apropo, podle posledních informací bude vyhlášení výsledků sezóny v Rejštejně v sobotu 7.11.2015, přesné údaje sledujte na webu
pořadatelů RC Rally Západní Čechy