… aneb - neznáte nějakou Evu ?
Titulku si moc nevšímejte, to mě jen políbila poetická můza a já jsem jí podlehl … :-) A letěla kolem také můza „konstrukční“, stihla mi také lípnout hubana a tak se mi povedlo udělat evoluci svého „EVO“ podvozku :-) - úprava rejdu zatáčení a zprovoznění přední volnoběžky. Jak se mi to povedlo, to můžete posoudit sami a jak to bude fungovat, to se uvidí v Klatovech …
Zvětšení rejdu zatáčení bylo relativně jednodušší – stačilo vyměnit (tedy prodloužit) páku serva a udělat nové nástavce na páky kloubů zatáčení, tj. Nejen mírně delší, ale především jejich jiný tvar. Snad to bude spolehlivě fungovat – je to asi tak maximum, co dovoluje konstrukce přední nápravy a především konstrukce předních kardanů.
zvětšení rejdu zatáčení
A druhá věc, která se mi povedla, je díky Petru Jánošíkovi – tímto mu veřejně děkuji a vyzývám ho, aby si do Klatov rozmyslel, kolik za kardany bude chtít, abych se s ním mohl vyrovnat. Doufám, že to moje peněženka unese … :-) Výzvu o pomoc jsem uváděl tady -
Volnoběžka, volnoběžka …
– šlo o to, že jsem získal volnoběžku, která se dává místo předního diferenciálu, ale problém byl s kardany – daly se použít jen typy s malými kuličkami. Petr mi do Třemošné přivezl půlky kardanů s kuličkami a na mě bylo, abych to dal dohromady s druhou půlkou. Probral jsem zásoby a zkusil dvě varianty – první byla z vyráběných kardanů, ale jejich celková délka byla moc velká. Druhý pokus byl úspěšný – kombinace s polovinou UNI kardanů je tak akorát, celé to tam sedne, jako by to byl originál …
zvětšení rejdu zatáčení
Takže teď už je EVO naprosto dokonalé a bezchybné :-), takže v Klatovech to pojede skoro samo, máme, tedy máte :-) se na co těšit … :-) :-) :-)