Start našeho šampionátu je za dveřmi, tudíž je nejvyšší čas představit naše nové zbraně pro sezonu 2011.
Poté, co se mi podařilo přesvědčit celé RCK o tom, že „Jediný pořádný auto“ je Subaru jsme s tímto vozem v různých evolucích strávili několik krásných závodních sezon.
Začínal(i) jsme s modelem 1998, všichni máme v garáži model 2007 a já jsem na sezonu 2010 připravil úplně nové auto, hatchback model 2008. Auta nám sloužila (většinou) bez zásadních problémů a podařilo se zajet i několik slušných výsledků. Přestože jsem stále obdivovatelem japonské značky se šesti hvězdami ve znaku, nastal čas na změnu. Všechno krásné jednou končí a my doufáme že tentokrát proto, aby něco ještě krásnějšího mohlo začít.
A protože většina z nás už něco pamatuje a máme rádi historii rally, neměli jsme s výběrem moc práce a celkem snadno jsme se shodli:
Naším novým závodním nářadím bude …… tramtadadá ………
DATSUN 240 Z !
Pro ty z vás, kteří tento nádherný vůz neznají je tady jeho krátké představení:
Datsun 240 Z (také prodávaný jako Nissan Fairlady) byl představen v říjnu 1969 v USA a o měsíc později na Tokijském autosalonu, celkem se do r. 1975 vyrobilo 156.076 ks. Řadový šestiválec 2,4 l o výkonu 151 ps (přenášených, jak jinak, na zadní kola) rychle dokázal auto rozhýbat na maximálních 203 km/h (0-96km/h za 7,8 s). Pod jeho velikou oblibu se mimo líbivých tvarů podepsaly vynikající jízdní vlastnosti.
Závodní auto slavilo svoje největší úspěchy začátkem 70. let na černém kontinentu – na snad nejtěžší rally která se kdy jezdila jako součást MS – SAFARI Rally. Vítězství se tomuto vozu podařilo získat hned při prvním nasazení v tomto závodě v r. 1971 (Edgar Hermann-Hans Schüller). Tato posádka navázala na svůj rok starý úspěch s vozem Datum 1600 SSS.
Na toto vítězství navázal v r. 1973 další slavný keňský závodník Shekhar Mehta.
V Evropě se nikdy výrazně neprosadil, přesto se jedná o nedílnou součást historie rally. Tato auta stále závodí, např. v roce 2009 s ním posádka Lund-Fredriksen (N) zvítězila v 12. Rally Monte CarloHistorique.
Originální barvy jsou sice krásné, ale jelikož jsme od firmy Nissan nedostali na novou sezonu žádnou podporu (pouze nám dodala karoserie), bylo rozhodnuto o vytvoření vlastního barevného řešení v barvách RCK. Po několika návrzích zvítězila varianta „Jih“ – Ondrův návrh. Přiznávám že se mi líbí, využívá krásných tvarů auta a dokonale je zvýrazňuje.
Samotné stříkání karoserií začalo v pátek ve 20 hod, s přestávkou od sobotní 2 hod ranní do 9 dopolední trvala do cca 14 hod, takže celkem rychle na to, že jsme s Ondrou dělali 5 aut.
Pak následovala menší pauza, během které jsme si nechali vytisknout reklamní polepy a dnes se můžete seznámit s výsledky našeho snažení. Věříme že se vám budou naše nová auta líbit stejně jako nám a že nás s nimi čeká spousta krásných zážitků a času stráveného s podobně postiženými „pacienty“.
PS: nepodařilo se mi stáhnout žádnou fotku závodního auta v továrních barvách, třeba vám budou pro představu stačit tyhle fotky: