Změna je život a tak jsme tentokráte změnili lokalitu, v níž se závod konal – místo „Kramolínského trialu“ jsme pro závodníky připravili „kroužení kolem hospody“. Důvodů bylo více, ale tím hlavním asi byl můj nepředložený slib (daný v Rejštejně někdy v pozdních nočních hodinách), že do seriálu přidáme trochu toho chybějícího asfaltu … :-) A protože sliby se mají plnit aspoň o vánocích, tak jak Novák slíbil, tak RCK udělalo …
A protože si změna lokality vyžádala i změnu přípravy trati, probíhala tato až před závodem, dá se dokonce říci, že až těsně před ním … Takže to bylo tak – ve středu odpoledne jsme se v K. sešli já a Martin a vyrazili do Tajanova pro věci na závody. Ve čtvrtek jsem v Plzni navštívil Hornbach a Martina u Dušana (Doosan) a koupil štětce a vápno na barvení a prohlédl si stavbu naší nové turbíny (doufám, že jsem teď nic neprofláknul …) – jo, to první bylo v obchodě a to druhé ve Škodovce … :-) Odpoledne jsem naložil dva kufry a Toníčka a vyrazili jsme zpět do Kramolína. Tam jsme hned zahájily přípravy – u hospody jsme zblajzli dva utopence (tedy oba dva já), vylokli nějaké to pivčo a prodiskutovali základní rozložení tratě.
Hlavní práce byly naplánovány na pátek. Jenže, lidé míní a počasí mění – ráno bylo šedé a olověné a ten nahoře pečlivé zaléval. V první možné dešťové pauze jsme se přesunuli k Němečkům, kde jsme se ukryli před další „konví vody shora“ a očima hypnotizovali meteoradar. V následující dešťové pauze nastal další přesun, tentokráte až dolů k hospodě, kde jsme se opět ukryli, tentokráte v garáži. Oba dva „dešťoví pesimisti“ se schovávali za vraty (kam si provokativně postavili lavičku, aby se při tom náhodou neunavili!!!) a sledovali moje počínání, jak běhám venku v dešti a zahalen do gumáku (kterému chyběly knoflíky!) rozhazuji po asfaltu kolečka z hadice, označující budoucí otočné body. Po nějaké době to nevydržel Tony a šel mi pomoci, takže jsme tam běhali jak blázni už dva – jistě k velkému pobavení Martina, který stále odolával … :-) Nakonec to nevydržel ani on a tak tam pobíhali pošukové tři … :-)
Na asfaltu jsme v pátek končili namalováním trati křídou (a celou noc se modlili, aby ráno bylo aspoň trochu poznat, kudy že se to má vlastně vinout) a na točně vyhrabáním šotoliny do „valů a okrajů“ – hadicové značky a pukličky jsme raději na noc uklidili.
Sobotní ráno se naštěstí obešlo bez deště a tak jsme mohli od šesti ráno začít konečně něco vážně dělat. Někdo se chopil vápna a štětce a jal se obtahovat zbytky čar, které páteční déšť zanechal, další roznášel pytlíky, hadicová kolečka a pukličky na otočné body, jiný dodělával trať na šotolině a kdosi vyráběl špeky a pasti na závodníky (přejezdy, tunely, výjezdy apod.) a pak se vyřádil se značkovací barvou na točně. Když jsme byli s tratí hotoví, rozmyslel si náš vrchní stavitel tratí různé varianty a mohlo se závodit … :-)
A co říci k vlastním závodům? No, napsal bych to stručně asi takto – začalo to, proběhlo to, užili jsme si, asi ani nepršelo a …. A víc si nějak už nepamatuju … :-)
Nějak takhle jsme se shodli v RCK na článku, když jsme se domlouvali, kdo napíše článek a já prohlásil, že dnes nemám ani poznámku a nic si nepíšu – zkrátka, závody byly bezva a všichni si je plně užili – teda aspoň doufám. Abyste to správně pochopili – tentokráte to nebyly jednotlivé „veselé příhody z natáčení“, ale jeden velký mejdan a jedna velká veselá příhoda – jen doufám, že to moc nikdo nenatáčel, některé věci by asi nezúčastněný nepochopil … :-)
Apropo, na jednu věc si vzpomínám – ve čtvrtek večer jsme s Tonym ještě zvládli kompletní předělávku jeho auta, přesněji řečeno, vzali jsme můj rezervní podvozek a na něj namontovali Tonyho přijímač, servo a tlumiče. Tony totiž v Nýrsku nedojel, cosi se mu na autě porouchalo – to cosi bylo servo a BEC v regulátoru. No, to bylo na první pohled, na druhý už toho bylo více, takže se vyplatila kompletní výměna – pro rejpaly doplňuju, že je to také TTčko a ještě verze EVO minus 1 :-)
Tentokrát si závody opravdu užilo RCK, protože se to postupně vyvinulo v lítou vnitroklubovou bitvu, ve které si aktéři nedarovali ani vteřinu a dokonce se používaly drobné podpásovky, do kterých neváhali namočit i ostatní kolegy - kdo chce, může si přečíst dále (kde nechce, může následující řádky přeskočit) :-). A musím si postěžovat - došlo to tak daleko, že mě někteří kolegové (nebudu jmenovat, viď Tony :-)) ani neodpověděli na podrav, když jsme se míjeli „na točně“. Jo, jo, jak se závodí, jde máma táta stranou … :-) :-) :-)
Takže, bylo - nebylo … :-) (pro rýpaly - je to pořadí redukované pouze na RCK, časy jsou na prvního z RCK …)
1.RZ pořadí:Němeček - Novák (+46,378s) - Čermák (+86,347s) celkově- dtto - výmluvy:Novák - asi tak tři metry před cílem auto přestalo jet (asi elektrika, jak je u elektrikáře zvykem), takže dotlačení a prostrčení cílem, který se samozřejmě připletl do cesty, tudíž penalizace (jo, kdyby si dotyčný před tím srovnal kola …) Čermák - prý úplně vychýlená přední kola do strany a nešly srovnat. Jen je zajímavé, že v depu na stole se vše, bez jakéhokoliv opravárenského zásahu, srovnalo a fungovalo bez závad až do konce závodů. Co dodat … :-)
3.RZ pořadí:Novák - Němeček (+7,885s) - Čermák (+14,855s) celkověMN - ON (+29,882s) - TČ (+108,399s) výmluvy: asi žádné, všichni do toho šli naplno …
4.RZ pořadí:Čermák - Novák (+7,863s) - Němeček (+20,649s) celkověMN - ON (+17,096s) - TČ (+87,75s) výmluvy: žádné, děláme co můžeme …
5.RZ pořadí:Novák - Němeček (+2,687s) - Čermák (+14,420s) celkověMN - ON (+14,409s) - TČ (+99,483s) výmluvy: to je řežba, že ano … :-)
6.RZ pořadí:Čermák - Novák (+23,706s) - Němeček (+62,861s) celkověON - MN (+24,746s) - TČ (+61,368s) výmluvy:Němeček - jo, ta časomíra, to je magnet … :-) Ale co těch dalších 32sekund? Novák - jo, kovářova kobyla, když si auto kvůli elektrice dělá co chce, to je pak těžké …
7.RZ pořadí:Čermák - Němeček (+2,608s) - Novák (+31,799s) celkověMN - ON (+4,445s) - TČ (+34,014s) výmluvy:Novák - prohlašuji, že je to nečestné a nesportovní, když už nás soupeř nemůže zdolat na trati, tak zpunktuje rebelii a neváhá k tomu zneužít i pořadatele šampionátu - postavit na vjezd do tunelu panáka (becherovka a zelená, metaxa chyběla, zajímavé, že … :-)), to je podlé, je jasné, že ho neporazíme a raději vypijeme. Ale že tam dají lucernu jak od Jiráska, to už je o život!!! Málem jsem se utopil a zbytek RZty mě stékal sladký mok po tvářích a olizoval jsem se jak idiot. Ještě že dotyčný podlouš :-) neměl čas fotit a filmovat … !!!
8.RZ pořadí:Novák - Čermák (+5,080s) - Němeček (+17,818s) celkověON - MN (+13,373s) - TČ (+34,649s) výmluvy:Němeček - jo, když někdo začne experimentovat s gumama a myslí si, že to už úplně uschlo …
9.RZ pořadí:Němeček - Čermák (+3,621s) - Novák (+15,992s) celkověMN - ON (+2,619s) - TČ (+24,897s) výmluvy:Novák - jo, když si někdo při běhu vypíná vysílačku břichem …
10.RZ pořadí:Čermák - Novák (+8,125s) - Němeček (+11,979s) celkověON - MN (+1,235s) - TČ (+14,153s) výmluvy: to je ta RZta, co mě Tony ani neodpověděl na pozdrav … :-)
11.RZ pořadí:Novák - Němeček (+10,377s) - Čermák (+23,134s) celkověMN - ON (+11,612s) - TČ (+37,287s) výmluvy:Čermák - prý kamínek v řízení, tssss :-)
Tak co, jak jste si to užili vy? A jak se vám líbilo v Kramolíně, přesněji v nové lokalitě? A co služby a stravování? A vůbec všechno okolo? Napište nám něco do komentářů - klíďo i případná negativa, ať víme, jak to pro příště ještě vylepšit … :-)
Fotky jsou tradičně v galerii a také u Tonyho na rajčeti, dost pěkných fotek a videí je též tradičně u MíryW a Kupilíka.
17.09.2020:aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech
Létejte, co se dá ...