… aneb – první závod seriálu RC Rally Západní Čechy 2019
Tak konečně je to tady, začala i západočeská sezóna běhání za autíčky a můžeme otestovat všechny úpravy, které jsem na autě udělal od prvního závodu ve Světlé – na doporučení Embieho výměna olejů v tlumičích za řidší a hlavně předělání (tj. otočení) serva řízení (aby byla kratší páka serva). Obojí se povedlo udělat, jen při zkoušce serva zastávkoval zkušební „stolní“ BEC (lineární Turnigy 8A) a pustil do HK Mi serva plné napětí akumulátoru, následkem čehož se ze serva vyvalil kouř a objevily se světelné efekty, takže teď jezdím se starým, osvědčeným MG servem Hitec (analogová klasika) a na Mičko mám spoustu náhradních dílů (mimo elektroniky) a roním krokodýlí slzy, páčto Mička jsou momentálně nedostupné …. :-(
Tentokrát jsem si výlet protáhl, v pátek ráno jel do práce svým autem, a když se mi podařilo „pláchnout“ (o hodinu déle, než bylo v plánu!!!), namířil jsem si to rovnou na chalupu. Cestou jsem něco málo nakoupil a na chalupě pak vychutnával pohodu a klid sedátka v pergole. Pravda, měl jsem i připravená košťata a lopatu, že pergolu uklidím a následně zprovozním, ale nějak se na to nedostalo, takže v neděli šlo vše zase zpátky do stodoly … Odpoledne jsem přesunul věci k Martinovi (výjimečně jsem v sobotu nebyl řidič), pak vrátil Fokouše nahoru a vrátil se k Němečkům, abychom mohli společně probrat taktiku na sobotní závod … :-) Ale ještě před tím jsem si u nich střihnul opravu elektriky k bazénu a sluchátek pro Martinku, klasika, oni si vždy na mě něco připraví … :-) Odměnou mi budiž krásný „historický artefakt“ – záchrana „z pracek neznabohů :-)“ ručkového měřáku PU500 z pozůstalosti po Vašíkovi – opravíme a vystavíme na čestné místo …
Ráno jsem se dočkal povozu, složil svoje tělo do „vitamínu“ a nechal se odvézt do Nýrska, s tradiční zastávkou v Klatovském Lidlu – tentokrát to Martina stálo jen jednu meruňkovou kapsu a lahvičku džusu :-) V Nýrsku jsme se usalašili, vybalili, otestovali, vyfotili kompletní výbavu týmu a netrpělivě čekali na start …
Trať v Nýrsku standardně vysoké úrovně, poznámky o nerovném přejezdu do autoparku smeteny za stolu, všechno krásně funguje a odsejpá, jen semafor ve startovce stávkuje (od 45té vteřiny stále ječí), takže se startuje na čas – žádný problém, společenská kontrola funguje spolehlivě …
V testech před první RZtou jsem měl pocit, že kombinace ze Světlé, tedy vpředu „bílé origo“ pirelky, vzadu červené, vystrčené „china kopie“ pirelky, nějak nefunguje, pocitově zadek moc klouže. Protože druhé „bílé origo“ pirelky jsou u Aleše (výměna za „číňanky“), zkouším nasadit „šedé origo“ pirelky, ale BMW disky jsou nějaké jiné, mají snad záporný offset, takže vpředu drhnou o páky řízení a vzadu dělají zadek ještě užší, než je u TAčka normální – prostě nepoužitelné!!! Nezbývá, než se vrátit k původní variantě – kupodivu už tak neklouže a jen upravit expo na řízení. Od té doby je auto ok, stačí už jen seřídit pilota …
- já: „… chceš si vyzkoušet můj upravený podvozek? …“
- Martin: „… ani ne, nějak nemám zájem …“
- já: „… tak si škubni ploutví …“ :-)
Postupové cíle:
Tonda – nenechat se ode mne předjet (startujeme za sebou) – „…v žádném případě nepustím Nováka před sebe na trati!!! …“
Ondra – v celkovém pořadí skončit před Toníčkem a tím ho pořádně naštvat … :-)
Martin – když už ho pořadatelé donutili jet alespoň s dvoukolkou, tak to přežít …
Martinka – zajezdit si …
RZ 1
1.RZ -
20. On (cca4:45), 23. TČ (cca5:01), 25. MW (cca5:22), 29. Ma (cca9:42)
celkově dtto …
- cíle RZty splněny, já porazil Tonyho, Tony se mohl v cíli radovat („…hurá, on mě ani nedojel …“), Martinka jela čistě a Martin dojel do cíle i s reverzem na řízení …
RZ 2
2.RZ -
19. On (cca4:49), 22. MW (cca5:00), 24. TČ (cca5:04), 29. Ma (cca9:31)
celkově 20. On, 23. TČ, 24. MW, 30. Ma
- já OK, Martin se raduje, že už to zatáčí tam, kam chce a Martinka se snaží …
- maxiprůšvih – došly párky do rohlíků (!!!) a co hůř, došla Becherovka!!!! Já jednou za 156 let neřídím a on si barman klidně zapomene přibalit životabudič!!!! MÚ – styď se a připrav si do K. šoféra!!! :-)
RZ 3
3.RZ -
22. On (cca6:13), 23. TČ (cca6:18), 24. MW (cca6:22), 29. Ma (cca11:44)
celkově 22. On, 23. TČ, 24. MW, 29. Ma
- uffffff…..
RZ 4
4.RZ -
22. On (cca5:50), 23. TČ (cca5:53), 24. MW (cca6:00), 29. Ma (cca11:41)
celkově 22. On, 23. TČ, 24. MW, 29. Ma
- uf, uf, uf ….
RZ 5
5.RZ -
21. TČ (cca5:56), 23. On (cca6:05), 24. MW (cca6:06), 29. Ma (cca11:13)
celkově 22. On, 23. TČ, 24. MW, 31. Ma
- Novákův syndrom na druhou – už se mi jede hůře a hůře, ale časy nejsou lepší a lepší … :-(
- Martinka postoupila na další level, už nechce při jízdě doprovod, chce běhat sama …
RZ 6
6.RZ -
21. On (cca6:01), 23. MW (cca6:13), 24. TČ (cca6:14), 29. Ma (cca11:16)
celkově 22. On, 23. TČ, 24. MW, 31. Ma
- historický okamžik, Martin se v RZtě umístil druhý, veliká gratulace … :-) Co na tom, že dva z dvokolkářů měli havárii (kolo a náprava) a nedojeli, na to se historie neptá … :-)
- Tonyho přepadla v půlce RZty taková únava, že se musel sebrat a jít si dát klobásu (toho dne již třetí!!!) – naštěstí s konzumací počkal až po projetí cílem …
historický úspěch pilota RCK
RZ 7 ?
7.RZ – jela se vůbec? V záznamech nic nemám, na stránkách pořadatele výsledky stále nejsou (útery 9.4.2019 15:00hod. – to „táborští“ dávají výsledky online … :-)), takže nějak nevím …
RZ 8 ? – poslední RZta
?RZ –
2x. TČ – alespoň to tvrdil (cca?), 2x. On (ccaasi, snad…), 2x. MW (cca?), 2x. Ma (cca??)
celkově 22. On, 23. TČ, 24. MW, 31. Ma
- celkové pořadí takhle beru, jen ten Nemeček nám to kazí, měl by být za námi, nejlépe 25., a Martince držíme 26.místo … :-)
Kompletní výsledky závodu snad někdy budou na stránkách pořadatelů –
tedy tady
Nějaké fotky jsou na mém rajčeti, něco jsem fotil já a něco Martin –
novako1
fotil i
Tony
a také
MíraW
A už se těším do Křemže !!! :-)