Nová sezona je za dveřmi a tak nastal čas představit co je doma nového.
Po dlouhém rozmýšlení a váhání jsem na podzim koupil od Míry podvozek M-03 a tak vám dneska mohu představit kastličku, která se na něm bude vozit (zatím hlavně při blbnutí a předváděčkách, ale třeba se někdy sveze i na závodech).
Tenhle podvozek má zajímavou historii – Míra si koupil chtěl koupit Trabanta a tak pořídil stavebnici Mini s tím, že možná někdy Miníka vybarví a projede nebo ho prodá. Na prodej nedošlo, kastle je v klubových barvách, ale obě s Trabantem toho moc nenajezdily. A já si na vánoce 2010 pořídil svoji vysněnou karoserii (přišla z Japonska, v Evropě byla takřka nesehnatelná) – jak již mnozí z vás vědí, čeká u mě na postavení Alpine A110 (mňam). No a vzhledem k rozvoru 210 mm bylo jasné, že bude stát (ano stát, bude se jednat o poličkovku, ne o auto na závody, takže je úplně jedno, že je to v reálu zadokolka) na podvozku M-0?. Rozhodoval jsem se mezi 03 a 05, nakonec přišla lákavá nabídka od Míry a bylo rozhodnuto.
A i u mě bude tedy podvozek spíš stát než jezdit, přesto ho chci alespoň občas provětrat a ukázat lidem i jiný podvozek než 4x4.
Jenomže Míra nechtěl přidal kastličku na ježdění (prý si nakonec nechá na památku obě) a tak jsem musel pořídit něco vlastního. A protože se rád odlišuji od davu, nepadla volba na Mini (je to krásné auto, ale je jich nějak moc), ale na (u nás) exotickou Hondu S800.
Jedná se o auto původně z r. 1965 (prodej v letech 1966-1970, celkem bylo ve verzích roadster a kupé vyrobeno 11523 ks). Motor byl původem z motocyklu, z objemu 791 ccm měl výkon 71 HP při 7570 ot. (66 Nm při 6000 ot.) – na tehdejší dobu slušný výkon při nezvykle vysokých otáčkách – motor točil 9000 ot./min. při váze auta 755 kg (kupé) byla max. rychlost 160 km/h. Motocyklová historie firmy se odrážela i v dalších detailech, např. přenos výkonu na hnanou zadní nápravu byl pomocí řetězu.
Auto jezdilo závody na okruzích (např. 500 km Nurnberg 1967, vítězství v Grand Prix Japonska v témže roce) a další. Nepodařilo se mi dohledat historii japonských závodů v Rally před rokem 1978, netuším zda se něco jako rally v té době v Japonsku jezdilo :-) . Ale když vidím startovky současných japonských rally, tak tam se jezdí úplně se vším :-D .
Karoserie je udělaná v typických barvách RCK a vzhledem k tomu, že od začátku byla myšlená jako auto na ježdění a „obouchání“, je na ní pár věcí které nejsou úplně dobře udělané. Ale nemínil jsem se s nijak piplat, je to takovej horší průměr (co se týká pečlivosti stavby a úrovně zpracování). I přesto se mi výsledek líbí a v jízdě po pár kotrmelcích nebude nic vidět.
A tady už je připravená k odvozu na testování (ještě jsem s podvozkem neujel ani metr, čekal jsem až bude boudička hotová.