… aneb – kde jsou ty výhody za starost o nové členy? :-)
Tak se nám ti noví piloti, které jsem „naočkoval“, nějak množí, do Nýrska se už chystali přijet tři. Sice ten, co je věku prostředního, simuloval nějakou angínu nebo co a nejel, ale plně ho zastoupil nejmladší „nováček“, sedmiletý Sebík. A aby to nebyla nuda, tak nastaly i pořádné šachy v technice, tudíž mě řádně přibyla práce, asi abych se neukousal nudou! :-) :-) :-)
Martin S.
– tady se nic nového neděje, jak se na správného flegmouše sluší :-). Zůstává u mého TT-01 EVO II, mojí kastle Subaru RCK, mojí soupravy Hitec Agressor a svých baterek. Jediné, co je nového, je výměna reglu (jiný stejného typu, osazený ventilátorem a nově nastaveným). Ale jak jsem již zmínil, simuloval nemoc :-) a nikam nejel …
Aleš S.
– tady se přezbrojovalo od podlahy, tedy od podvozku – našel jsem na mz-racing poslední kus podvozku TA-02 s kastlí Porsche a ani jsem nemusel Aleše přemlouvat ke koupi, stačilo jen naťuknout a dárek k narozkám byl jasnej. Objednávalo se u Martina a tak jsme mu tam demokraticky :-) přihodili jedny pneu (ať si likviduje svoje, že…), barvu na kastli, unašeče kol a gumičky pro mne … Balík přišel velmi rychle a Aleš se mohl začít kochat – naštěstí ke kochání přizval i mne a tak se hned začalo doobjednávat – kuličková ložiska, díly pro planeťák a tak nějak podobně. V pátek to přišlo a v neděli jsme u Aleše na terase trávili odpoledne sestavováním TAčka „z krabice“. A protože už to tak nějak znám, tak jsem vzal k němu i svoje zásoby dílů a to byste nevěřili, kolik dalších mých věcí je v jeho TAčku :-). Pominu-li zapůjčený motor s reglem, střední díl podvozku se servem apod., tak na „nenávratno“ se přestěhovaly např. přední parohy (přece si nebude ničit svoje krásné stříbrné, že … :-)) a tak podobně, včetně miliónu šroubků a tak. Ale jo, tak to má být, modeláři si přece pomáhají a třeba se mi to také někdy vrátí v obrácené pomoci … :-) :-) :-) No, a tímto se uvolnil jeden můj podvozek TT-01 EVO III., který se na chvilku přestěhoval zpět ke mně. Aleš ještě Nýrsko odjel s mojí kastlí Audi RCK (kterou mi odporně vyčistil!!! :-)), ale Klatovy už prý budou s TA-02 EVO a bílým Porsche. No, uvidíme!!! Jen ten vysílač by měl vylepšit, AM 27MHz fakt TAčku nesluší … :-) :-) :-)
Sebík F.
– zaučování nejmladšího pilota začalo již dříve, ale Šídlovák nevyšel, a tak se zbrojilo až na Nýrsko. Moje TTčko EVO I. se stejnosměrem vystřídalo EVO III. po Alešovi se „stříďákem“, doplněné vysílačem Graupner (bazar) a přijímačem Modelcraft (ten zbyl z koupě bazarové soupravy, kde vysílač chodí, jak chce, přesněji nechce … :-(). Naštěstí jde u Graupnera dobře omezit plyn, ale i těch 50% se ukázalo poměrně dost a tak Sebík samou radostí z nového podvozku (jak neopomněl informovat kamarády na hřišti) trénoval tak intenzivně, že kastle mého milovaného Datsuna nevydržela a dál bude jen „na polici“. Takže se urychleně řešila jiná kastle – aby byla komplet hotová (mechanik prostě nestíhal, páčto taky občas musel chodit do práce!), byla správných rozměrů a hlavně, byla na skladě (a ne do 5ti dnů a tak…). Z výběru na mz-racingu zůstaly jen dvě – Lancia Delta HF Integrale a Mitsubishi Lancer EVO IV. B v barvách pro Monte Carlo. Vyhrála ta raritní (v republice poslední!) a rychle se objednávalo – Po večer objednáno, Út posláno, v St přijmuto … Jenže bohužel, kastle někde přišla k újmě a LZ roh byl prasklý. Ale nic jiného se nestíhalo a tak se podlepovalo a p.Žulkevič se opět ukázal jako velký charakter, neboť jako odškodné vrátil 50% z ceny – touto cestou ještě jednou díky za velmi vstřícné jednání. Takže to dobře dopadlo a i Sebík byl připraven na svůj první závod.
Martin N.
- před závody autíček dal přednost závodům hasičů, kde tak úspěšně běhal s houfnicí (nebo jak se tomu nadává), až si vyběhal pohár …
Tony Č.
- hodil na mě „bobek“ a jel s Mírou W., což jsem se dozvěděl jen tak mimochodem, až když jsem se ho zeptal… Prostě Toníček … :-)
Cestování
– já jsem změnil plány a jel jsem přes Plzeň, kde na mě čekala v pátek a v neděli brigáda, za „odměnu“ jsem měl na cestu řidiče (-čku), která mě v Nýrsku „vypakovala“ a odjela neznámo kam na Šumavu, ale byla hodná a vrátila se pro mě. Tím jsem byl omluven z řidičských povinností a mohl jsem se chodit hlásit do „bufetu“. :-) Mimochodem, v pátek ráno jsem v ČB vynuloval „malý“ tachometr a v neděli odpoledne na něm svítila číslice 685km !!! Šmarjá, kudy jsme to jezdili? :-)
- zbytek z ČB se smrsknul do jednoho Focuse a jel pohromadě, čímž se Alešovi uvolnila možnost v pátek řádně oslavit narozky a v sobotu se neflákat a hbitě reagovat na hvízdání – zkušení harcovníci jistě ví, co to znamená … :-)
Atmosféra pod stanem
– přesněji řečeno pod stanovou konstrukcí s plachtou, páčto klubový stan zůstal nepřístupný, zablokován 4metrovým příkopem (na hloubku), který se v K. postupně stěhuje po vsi, páčto nám dělají vodu a kanalizaci …
- musím si postěžovat, páčto Aleš rychle zapadl to zdejšího prostředí a rýpal do mě s ostatními ostošest – to je ten vděk za moje služby :-). Jo, uchytil se dobře a rychle!!!
- zatímco všichni si užívali a četli modelářskou literaturu (kteréžto jsem pravidelný dodavatel), já makal s opravami na dvou autech a Aleš pilně špiónil okolní podvozky (aby mohl rovnou přeskočit na EVO xxx) a zároveň ladil svoje TAčko
– tu jiné gumy, tu jiné pružiny, tu kuličkové konektory na tlumiče a další věci, které jsem ani nestíhal sledovat. A hádejte, odkud všechny ty komponenty k ladění bral? Jo, správně, stačí hádat jen jednou … :-)
Jízdy a piloti
- Tony a MíraW - jezdili standartně, Tony navíc stále větší úsměv od ucha k uchu, páčto mi to stále více nandával a vzdaloval se mi v celkovém pořadí
- Aleš – jezdil, ladil, laboroval, měnil komponenty, špiónil a snažil se, takže asi mu to docela šlo, páčto také vypadal spokojeně. A také natěšeně do Klatov, máme se prý na co těšit, celý týden má u sebe moje auto – to aby ho opajcnul (ale snad nesabotoval) a svoje TAčko pečlivě předělává … Jo, ten už je v tom až po uši … :-) :-) :-)
- Sebík – neustále se zlepšoval, první RZta byla o hledání tratě, další již o lepším řízení a postupně se stav měnil na zlepšování časů. Spolu s tím také rostlo pilotovo sebevědomí, nejprve s ním chodil táta, pak strejdové zpod stanu a nakonec už (na vlastní žádost) běhal úplně sám. Tomu se říká pokrok!
- a já? Těšil jsem se, snažil jsem se, koučoval jsem se, ale málo platné, prostě jsem asi neměl svůj den a ať jsem dělal, co jsem dělal, k lepším výsledkům to nevedlo. A to se ani nechci vymlouvat na technické problémy, které mě potkávaly – např. servo občas zatočilo až s nějakou prodlevou (což vedlo k jízdě rovně a výjezdu mimo trať), původně jsem to připisoval zvýšeným odporům v řízení (a při kontrole jsem zlomil servosaver, Roberte děkuji za zápůjčku nového), ale asi bude problém s přijímačem (přechod na 2,4GHz), bude to chtít nějakej základní výzkum … - v Nýrsku na to nějak nebyla mozková kapacita … :-) :-) :-)
Výsledky
- jsou tady - http://racing.webgarden.cz/rubriky/akce-a-zavody/vysledky
- já - pro mě absolutně nedůležité, jakoukoliv snahu jsem vzdal už tak po druhé RZtě, když jsem zjistil, že na Tonyho nějak nemám, a ve čtvrté RZtě, kdy jsem trefil časomíru, tak už mi to bylo všechno fuk :-). Když se teď tak probírám výsledky, tak vidím, že jsem začal 20tým místem, pak 21. a pak už stabilní 22. místo, což je o jednu lépe, než je moje startovní číslo, takže je to dobré … :-) Haha, koukám, že v 6.RZtě jsem Toníčka porazil (sice jen o 0,5sec., ale přece), a že se tím nepochlubil :-)
- Tony – začal na 18tém místě, v 6.RZ spadl na 20té a pak už z osmnáctky neslezl, hajzl jeden … :-) :-) :-)
- MíraW – začal na 22 (kdy si stihnul též trefit časomíru), ze které jsem ho následně vytlačil já na konečné 21té …
- Aleš – kde začal, tam skončil (24), ale koukám, že ve 3.RZ je nějaká penalizace, Alešku, ty ses nám nesvěřil, že jsi trefil časomíru! :-) A nebo ti fakt započítali ten ulitej start?
- Sebík – z 25. na 25té, co si zvolil, to dodržel … :-) Ale klučina se nám lepší, na začátku ztrácel na Aleše až 3 minuty, pak to stáhnul na minutu a v poslední RZtě už to bylo jen 33sec., Aleši, dělej se sebou něco! :-) :-) :-)
Poznámky
- vlastní nemám prakticky žádné, nějak na to nebyla volná mozková kapacita, prohlásil jsem, že mám-li psát článek (a proč já?), ať si tam ostatní poznámky píšou sami. No, moc toho nenačmárali, ale to, co načmárali, to se nedá přečíst!!! Takže to sem teď demokraticky přepíšu – škoda, že to sem nejde dát v origo verzi – i když s některými výroky nesouhlasím, tak abych nebyl obviněn z cenzury, budou to přesné citáty … :-) Jo, za správné přiřazení výroků neručím :-)
- Tony – 1RZ, Ondra mě šokoval, byl pomalejší, i když jsem se snažil.
- MiraW – trefil jsem časomíru.
- René – strejda Aleš ulil start, Sebík ho prostrčil startem.
- Aleš – Ondra po druhé RZ vzteky rozlil pivo. Řekl, že je čas na experimenty.
- Tony – 4.RZ - všichni mají velkou radost, Ondra trefil časomíru tak, že jí odstrčil!!! To neumí každý, ani ten nejhorší …
- já – Sebík – 1.RZ s tátou, 2.RZ s Ondrou, 3.RZ s Tonym, 4.RZ s ?, 5.RZ SÁM !
- Aleš – Ondra (borec) opravil / doplnil chladič. Nejdůležitější je však, že Úblovi nepřivezli černý čaj.
- Aleš – Mírovo text: … byl pochválen za nejlepší skok
- poznámka autora k předchozímu zápisu – v RZtě byl zařazen velký most a Libor tradičně fotil skoky. Já, opět tradičně, jsem počkal, až bude fotograf připraven a pak jsem vystřihnul krásný skok (i dle vyjádření Libora). Pak dojel do cíle Tony a halasil, že byl fotografem pochválen za svůj skok, který byl dokonce lepší než Ondrův. K tomu se raději ani nebudu vyjadřovat, snad jen krátké heslo: „DEJ POKOJ!“ (nebo snad „nech toho?“)
Fotky
- od Tonyho - tonycermak
- od MiryW - mirawi
- LiboraK - lkupilik
- od Aleše - ?
- od Reného - ?
Závěr
- ale jo, bylo to fajn, jen cestu zpět si nějak nepamatuji, alespoň jsem prý do toho Bohuni moc nekecal … :-) :-) :-)