Tak jsem viděl velice hezkou karoserii. Dávám k dobru trochu reklamní článek o netradiční povrchové úpravě, která velice sluší nejen na RC autu.
Tak co, dobrý, ne?
Po příjezdu na dovolenou se mi Pepa ihned chlubil novou kastlí. Výborný, jenom mi nebylo jasný jak to nastříkal. Když jsem vzal kastli do ruky, začalo mi být něco divný. Trošku těžší, tužší. Co to je? Po bližším zkoumání jsem zjistil, že je to neodhadnutelná technologie aplikovaná zvenku. Logické vysvětlení - folie.
Dneska mě vzal Pepa do Nýrska. Technologie je jednoduchá a výsledky jsou vynikající.
Trocha reklamy:
Potah technologií WTP (Water Transfer Printing) dělá firma
WTDesign z Nýrska.
Potáhnout jde vše, co se vejde do vodní lázně. Maximální velkost je prý přední haubna z Fabie. Na stránkách firmy jsou v galerii hodně hezký vychytávky :-).
Jenom na ukázku jednoduchý telefon.
Vlastní úprava probíhá jako klasické lakování, akorát je přidán jeden krok - aplikace folie. Podklad musí být dokonale hladký, takže broušení, plnidlo, broušení. Aplikuje se lak pod folii, který ovlivňuje výsledný tón folie, pak přijde vlastní folie - nepřeberné množství vzorů a struktur, na závěr lak - ochrana proti UV, oděru, lesk nebo mat.
Povrchové příprava je důležitá, folie kopíruje nejmenší detaily.
Výsledek pro modelářské potřeby je vynikající - karoserie zůstává pružná, folie se nekrabatí, nepraská, nepne. Na lesku u Axialu, nepoznáte, že auto bylo ježděné a před aplikací folie neslo znaky opotřebení trialového auta.
Je samozřejmě možné formou maskování a postupné aplikace motivy kombinovat. Asi to není technologie na rally, ale fun car, propagační modely,... mohou dostat zajímavou fazonu.
Cena je vzhledem k postupu zpracování, náročnosti aplikace a konečnému výsledku přijatelná - Axial vyšel na 1.400 Kč. Samozřejmě je třeba porovnávat s náklady na klasické zpracování, ale kdo chce originál netradičního vzhledu, má ho mít.
Ještě pár fotek, které jsem nafotil na místě činu.