… aneb – sezóna RCZC 2020 konečně začala !!!
Po debaklu, který jsem prožil v Soběslavi (vůbec první závod podivné sezóny 2020), jsem se do Nýrska hodně těšil, ale jen tak potichu a nenápadně, abych nic nezakřiknul. Též jsem udělal opatření, aby mě nepotkalo něco podobného jako v Sobíku (obeznámení ví, o čem je řeč …), tedy zakoupil jsem stan na závody – vybíral jsem podle svých představ a podle možností trhu (a mojí kapsy) – funkčně docela dobrý, stavebně dost šílené, první pokus o postavení (týden před závody) na zahradě, nám s MH trval hodně dlouho a stál nás spoustu sil, nervů a alkoholu. Do Nýrska jsem udělal několik konstrukčních úprav a pak už to nebyl takový nervák, jen stavba v jednom člověku je dost obtížná, ne-li nemožná. Ale funkci tento stan splnil, bylo pod ním přijemně a aerodynamicky se též osvědčil, bo do určité síly větru se jen ohýbal a prohýbal, zatímco jiné stany létaly. Pravda, pak mu to asi bylo líto (… že kamarádi někam letí a on tu musí trčet …), tak to také zkusil a žádné škody nezaznamenal – uvidíme, jak se osvědčí v Klatovech …
Za RCK byla účast jen dvoučlenná, tedy já a Tonda, Tony jel 4WD se svou starší Hondou Civic (dle výsledkové listiny prý BMW M3, haha …), já premiérově 4WD s Toyotou Celica (dle výsledkové listiny také prý BMW M3, haha)…a také premiérově 2WD s NSU TT (dle výsledkové listiny prý Citroen DS3, haha …) – ještě do startu závodu jsem mohl být vítězem závodů 2WD, protože nikdo jiný 2WD nejel. Bohužel, jeden nejmenovaný človíček se ráno také přihlásil a jeho autu a řidičským schopnostem jsem nemohl konkurovat, takhle jsem byl alespoň druhý … :-)
Změny byly i v celkovém pojetí závodů, páčto okolnosti nutily k improvizaci – jednak pandemie zrušila (po domluvě zůčastněných před závodem) licence a „šampionát“ a zůstaly jen jednotlivé závody. S tím souvisí i startovní čísla – nejsou nová na sezónu, jen se rozlosovaly a rozdaly čísla, zbylá z předešlých sezón, kdo měl nějaké již nalepené, zůstalo mu (např. Tony), já si vybral mě příjemná … A covid zasáhl i do prezentace výsledků, páčto nebyla k dispozici tiskárna, takže byly jen výsledky na monitoru (v RZtě) a průběžné ne, ale tak nějak to nikomu nevadilo (aspoň z mého pohledu), bylo to takové nějaké domáčtější … :-). A celkové výsledky na konci byly takové malé, milé překvapení – jen na zveřejnění těchto výsledků (abych mohl napsat článek) jsem čekal hóóódně dlouho a musel jsem dost otravovat, prostě covid … :-)
Trať klasicky super, počasí taktéž (uf, vedro !!!!), klobásky mňam, nefiltrovaná becherovka bez výhrad, Rzty výborné, prostě všechno bezvadné, všem pochvala …
Startovalo 25 pilotů v 4WD plus 2 ve 2WD. Toníček tak různě tradičně opravoval – Jardóóó, máme tu problém, pojď mi to opravit … :-), já jsem překvapivě na auta prakticky nesáhl, kromě občasné výměny baterek a upadlého ocásku to bylo bez údržby. A asi mi to ten „nahoře“ chtěl vynahradit, páčto se mi jezdilo úplně božsky, jel jsem „jak z partesu“ (samozřejmě ve svých intencích) a asi jsem podal svůj nejlepší výkon „ever“. Se čtyřkolkou jsem jel od druhé RZty dravě, drsně, divácky (a vyloženě si to užíval) a kupodivu jsem měl i dobré časy, naprosto suprová sobota. S dvoukolkou jsem se postupně seznamoval, přechod z dravé jízdy s 4WD na čistou s 2WD mi vždy pár zatáček trval, ale pocitově jsem se lepšil víc a víc, jinými slovy, i jízdu s NSU jsem si pořádně užil, na to, že podvozek je bez úprav (nepočítám-li tlumiče a servo) a na malých kolečkách s malým rejdem, tak jsem také se sobotou spokojený …
Takže trochu shrnutí výsledků, když už jsem je z pořadatelů vypáčil :-):
1.RZ –
ON 11. (05:07.691),
TČ 20. (05:56.194),
On 2WD 21. (06:59.399)
2.RZ –
ON 15. (05:29.715),
TČ 18. (05:52.562),
On 2WD 24. (07:36.926)
celkově –
ON 14. (10:37.406),
TČ 18. (11:48.756),
On 2WD 22. (14:36.325)
3.RZ –
ON 15. (04:05.596),
TČ 21. (04:41.372),
On 2WD 23. (04:56.327)
celkově –
ON 14. (14:43.002),
TČ 19. (16:30.128),
On 2WD 22. (19:32.652)
4.RZ –
ON 17. (04:15.793),
TČ 21. (04:39.902),
On 2WD 24. (05:11.892)
celkově –
ON 14. (18:58.756),
TČ 20. (21:10.030),
On 2WD 22. (24:44.544)
5.RZ –
ON 15. (04:50.184),
TČ 20. (05:19.300),
On 2WD 23. (05:54.765)
celkově –
ON 14. (23:48.979),
TČ 20. (26:29.330),
On 2WD 22. (30:39.309)
6.RZ –
ON 16. (05:05.769),
TČ 20. (05:29.146),
On 2WD 23. (06:29.914)
celkově –
ON 15. (28:54.748,
TČ 19. (31:58.476),
On 2WD 23. (37:09.223)
7.RZ –
ON 17. (04:47.216),
TČ 20. (05:11.715),
On 2WD 23. (05:52.628)
celkově –
ON 16. (33:41.964),
TČ 19. (37:10.191),
On 2WD 23. (43:01.851)
8.RZ –
ON 18. (04:59.997),
TČ 21. (05:13.450),
On 2WD 24. (06:06.720)
celkově –
ON 15. (38:41.961),
TČ 19. (42:23.641),
On 2WD 23. (49:08.571)
9.RZ –
ON 15. (05:32.446),
TČ 19. (05:57.436),
On 2WD 22. (07:11.256)
celkově –
ON 15. (44:14.407),
TČ 18. (48:21.077),
On 2WD 23. (56:19.827)
15. - ztráta 01:34.018, náskok 01:53.965
18. - ztráta 01:51.574, náskok 00:33.657
23. - ztráta přibližně 03:21, náskok přibližně 00:21
- to jen tak pro lepší obrázek … :-)
Kdo má zájem o podrobější studium, tak jsou výsledky na stránkách pořadatelů ….
A co říci na závěr? Bylo to fajn, už se těším do Klatov … :-)
Jo, fotky jsou u
Toníčka ….