… aneb - že by TT-Evo II ?
Tak jsem se tedy ukecal a rozhodl se, že si dám ještě šanci dokázat, že buď na to ještě mám a nebo už nemám a RC auta půjdou „do šuplíku“ … A protože na stávajícím podvozku je těch závad a nutných úprav trochu více (výměna kompletu táhel řízení, úpravu převodu řízení apod.), dokopal jsem se k dodělání upraveného podvozku, interně zvaného TT-Evo …
TT-Evo je jakýsi můj projekt, kdy se snažím z klasického TTčka (původně TT-01) „vymačkat“ co nejvíce - tedy využít všechny klady a potlačit či vyloučit zápory. Ano, už slyším tu klasickou větu - „… kdyby sis koupil lepší podvozek, budeš mít klid … „ a tak podobně, ale jednak si rád hraju a jednak právě množství nashromážděných dílů na TTčko mě dovoluje pořádně upravovat … A nakonec, jsem věrný a „nepřevlékám kabáty“ … :-) Původní Evo-projekt zahrnoval dost razantní úpravu řízení a celé přední nápravy, ale v průběhu „vývoje“ se vyskytlo pár problémů, takže se to celé protahovalo a ladilo jen pomalu. „Hybrid“ využívá původní přední nápravu, takže se komplikace neočekávají … :-)
Princip celého „Eva“ je jednoduchý, jak by řekla Magdalena-Dobromila Rettigová - vezmi kus Al plechu, ořež ho do potřebného tvaru, přidělej k tomu původní přední a zadní „domeček“, mezi nimi natáhni průběžný kardan, ramena vylepši, jak to jen půjde a udělej úplně nové řízení. Doplň tenhle podvozek motorem, reglem a dalšími potřebnostmi a celé to nějak zkompletuj. Na „bordelkryt“ se vykašli, proti špíně a prachu chraň každý komponent zvlášť - koupil sis PlastiDip, tak ho použij … :-) Nezapomeň pořádně doladit systém řízení, aby to odpovídalo tvých schopnostem a možnostem - velký rejd, ale řízení citlivé tak akorát, abys to zase nehonil po celém „závodišti“ - kdybys měl na vysílači exponenciály, tak bys je použil, takhle si je musíš udělat v hlavě a v rukách … Hezká teorie, že … :-) :-) :-)
Myslím, že více informací dodají fotky, budou-li nějaké konkrétní dotazy, zodpovím, tedy pokud to vůbec někoho zajímá, že … Spoustu úprav a vylepšení jsem převzal z postupného, léty prověřeného vývoje TTčka, pokud se Evo osvědčí v praxi (a já to všechno zase nezahodím do křoví …), dostane Evo III. hliníková zadní ramena (ze současného „ostrého“ TTčka) a snad i vyvíjenou přední nápravu, ale to je jedna z alternativních budoucností … Jo, jenom podotýkám, že je to stále vývojový prototyp a tak se na vzhled moc nehledí, takže buďte shovívaví … :-)
Tož tak, uvidíme, jak se mi bude dařit v Třemošné a jak mi to půjde s „volantem“. Chcete-li, držte mi palce… :-)
…hybrid v celku shora …
… hybrid z jedné strany bez akumulátoru …
… hybrid z druhé strany …
… hybrid – trocha detailů …
… a hybrid ze spodu …