Když výrobce nemá svůj dobrý den …

Autor: NovakO <@>, Téma: RC letadla - technika, Vydáno dne: 16. 03. 2016

… aneb pozor na díry :-)

V souvislosti s pokračováním stavby Klacka (nebo Klacku? :-)) jsem osazoval konektory na regulátor ke „stříďáku“, který chci využít ve verzi Evo I. - nic zvláštního, ESC 40A, k akumulátoru patří 2x G4mm a k motoru 3x G3mm, v mém případě na ESC samičky - ostatně, ty byly přiloženy k reglu, samečkové už byli připájeni na motor. Tož klasika, ocínovat, ohřát, vložit vodič, zapájet, nechat zchladnout a ochladit si spálené prsty o ušní lalůček. Pak vzít regl, konektory ponořit do sklenky s lihem, zatřepat s nimi a pak je hadrem očistit a osušit. Následně najít vhodné smršťovačky a před jejich aplikací ještě konektory za všech stran zkontrolovat - naštěstí mám ve zvyku provádět kontrolu ze všech stran … A tady mě cosi trklo do očí - podívejte se na fotku! A kontrolní otázka: „Copak je na jednom konektoru špatně?“ Schválně, přijdete na to? :-)

Dutinky G3mm - když chybí díra





A abyste se mohli dosytosti nasmát, tak vám povím, že jsem si původně myslel, že jsem konektor připájel obráceně, tedy do dutinky zapájel vodič a tohle že je strana pro něj určená - to si tedy fakt hodně věřím, že … Takže jsem konektor odpájel a až pak zjistil, že asi nejsem tak blbej, jak vypadám a připájel jsem to správně, jen nějaký ten vrták (vrták jako pracovník u vrtačky) neměl svůj den a nechtělo se mu pouštět se do nějakých větších akcí … :-) Naštěstí ale mám nějakou tu třiapůlku v zásobách, takže proběhla výměna za dobrou dutinku a motor se už může spokojeně vrtět … :-) - dutinku-nedutinku mám uloženou na památku v krabičce, ale v oddělené přihrádce … :-)

Apropo, trochu mi to připomíná situaci z práce, kdy jsme uváděli do provozu střídač od jedné nejmenované světové firmy a i když by mělo být všechno nastaveno, bylo potřeba přestavět „horní napěťový limit“ - tož popadl jsem svůj speciální šroubováček, nastavil diagnosťák na správné hodnoty a šel štelovat, přesněji, chtěl jsem začít od fáze L1, což jest trimr A15-02 (L2 je 04 a L3 je 06, „dolní limity“ jsou analogicky …). Ale nějak se nedařilo, „Helmut“ asi také neměl svůj den a tak udělal o díru méně … :-)

karta A15 ze střídače