Klubová auta

Autor: MartiN <@>, Téma: RC auta - technika, Vydáno dne: 28. 01. 2012

Aneb "Jak šel čas s grafickým ztvárněním aut RCK"

Hned na začátku musím podotknout, že vycházím pouze ze svých vzpomínek, tudíž nemusí být vše na 100% přesně a bez chyby.
RCK3





Když jsme v r. 2006 začali společně jezdit, zakládali jsme si na tom, že každý z nás má jinou karoserii a nikoho z nás nenapadlo, co nás za pár let čeká. I první závody jsme jeli každý "sám za sebe", přestože servis a bufet byl společný.
V zimě 2007/8 padl návrh udělat "klubová" auta - tj. shodnou karoserii vyvedenou v klubových barvách (oranžová, bílá, modrá). Po dlouhém dohadování a probírání e-shopů padla volba na model Subaru Impreza 2007. Jednalo se totiž o jediné dostupné auto rally obsahující z výroby paraboly (chtěli jsme auta osvětlené). Možná si někdo ještě vzpomene na jejich shánění a moji cestu pro ně do Německa (ještě jednou děkuji Danymu s Mildou).
Původní Mírův návrh zněl kombinace bílé a oranžové. Jelikož nemusí Subaru, nechtěl příslušnost k této značce zdůrazňovat použitím modré barvy, typické pro závodní Imprezu. Byl jsem proti a tak jsem během zimy vyrobil karoserii Subaru Impreza 1998 tak, jak se líbila mně. S jejím barvením mi pomohl Jirkacbx (jednalo se o mojí 2. karoserii, první byla jednobarevná kastle bez oken a světel). A protože zaujala i ostatní z klubu, dělali jsme stejně vybarvených kastlí r. 2007 6 kousků. Byla to pěkná manufaktura.
Sezonu 2008 jsme zahájili ještě každý s jinou karoserií, ale už na dalších závodech jsme porvé jeli jako tým. Vzpomínám si na pohled do ÚP v Kramolíně, kde vedle sebe stálo 6 stejných aut a byl to fajn pocit patřit do týhle party. Ta moje je dodnes na poličce bez jediného odjetého metru, ostatní mají za sebou takřka kompletní 3 sezony. Já jsem jezdil s ročníkem 98, Michalova jezdila i vloni (2011) a třeba se ještě někdy sveze. Ondra do nich vytvořil úžasný světelný modul, jehož funkce jsem doteď nepochopil, ale uměl snad úplně všechno :-) .
Na rok 2010 jsem pořídil novější model N14 (Impreza 2008). Jednalo se o zvláštní karoserii na oslavu narození "Německý Hrušky", naší Martinky. Odjela pouze 1 sezonu a poté byla přemístněna do závodního důchodu - na poličku.
Zima 2010-11 byla ve znamení přípravy nových aut - objevila se karoserie Datsun 240Z a jelikož já i Ondra jsme na tomhle autě závislí, nedalo nám moc práce přesvědčit Tondu s Eliškou. Když jsem si to vymysleli, tak jsme si je s Ondrou taky udělali :-D . Jeden víkend s minimem spánku a 4 Datsuny byly připravené na polepení a následně na sezonu 2011. Podařilo se nám udržet nové auta v utajení a tak na 1. závodu sezony 2011 v Bezděkově byl náš tým centrem pochvalných (většinou) pohledů a rozhovorů. I fotografové byli nadšeni, auto je fotogenické (a hlavně neokoukané). Jelikož kvalita lexanu od Tamyie je vynikající, přežily všechny karoserie loňskou sezonu ve slušném stavu a na stratu letošního prvního závodu budeme stát opět s tímto vozem.
Ale to by nebyla zima abych nedělal novou karoserii, tentokrát na nově pořízený podvozek M-03 - kastičku Hondy S800. Její výroba (a trocha historie poměrně málo známého auta) je v samostatném článku.
Mimo závodní speciály jsme v klubových barvách postavili ještě několik "speciálů". Ať už myslím "Jezevčíka RCK" - odtahovku s budkou Mercedes Unimog, nebo Mírovo Trabant či Mini. Všechna tyto auta vznikly pro ježdění, většinou na různých předváděcích akcích, nebo jen tak pro radost. Nemám přesný přehled, zda něco v barvách RCK dělal Ondra či Tony, oni se jistě rádi pochlubí sami, že pánové.

RCK1 RCK2 RCK4 RCK5 RCK6