… a hned první dvoudenní.
Bude to velmi stručné, já si nic nepsal a ostatní také nic …
- cestování
- já v pátek do K., naložit všechny věci do přívěsu - společné, Martinovo, moje a všech, kteří potřebovali něco dovézt - „ … máš přívěs, vem mi tohle, tohle a ještě tohle … „ :-) A tak se plachta na přívěsu řádně boulila a auto bylo též plné …
- sobota ráno
- z K. dvě samostatné výpravy - MN a MN golfovým míčkem, ON+HN+EN stěhovákem (a každý jiným směrem do Klatov, bo máme rozdělenou vesnici a horňáci jezdí horem a doláci dolem …), TČ s Třemošenskejma, AS a MS vlastním z jihu, stejně tak jako RF, PF a SF s novou Toyotou :-). „Kramolínští“ zabrali půl plochy pískovny, chudák Robert byl vytěsněn na okraj, což mu ale naštěstí nesebralo chuť pomáhat stavět stany, takže mu tímto (a i ostatním) děkuji za pomoc. A také se mu touto cestou omlouvám za nedodání půjčeného servosaveru, nezapomněl jsem na to, jen zatím ho nemám - tož omluva … Těžsí to měl i MN, bo musel parkovat auto průjezdem stanem, ale zase si mohl připadat jako na „velkém rally“ … :-)
- uvítání
- když jsem dorazil já se stěhovákem, moc lidí tam ještě nebylo, hlavními vítači byli MÚ, JS a MP, kteří ale mě jako řidiče úspěšně ignorovali a rovnou se s náručí dokořán hrnuli k mým holkám, jen ty červené karafiáty jim v rukou chyběly!!! Asi si to též uvědomili, takže místo chleba a soli nás vzápětí uvítaly tekuté byliny z třináctého pramene, huuuu, ještě že jsem se stihnul doma nasnídat … :-) Třemošenští (a TČ) se zasekli na benzínce v Klatovech, kde byli nuceni absolvovat instruktáž o záchraně života místních opilců :-), jih dorazil vzápětí, trochu brblali něco o tom, že jsme je vytěsnili až pod krajní stan, ale snad během dne pochopili, že to fakt jinak nešlo a čtyři kramolínské stany dokolečka postavit nejdou a všichni se pod jeden stan nevejdem. A že i nějaká ta hierarchie musí být a „staří mazáci“ mají jakési právo „první volby“, že … :-) A pak dorazila zelená žabička, projela stanem a byli jsme komplet.
- technika
- ON, MN, TČ beze změn, Sebík také, jen kastle už je řádně zajetá, MartinS beze změn. AlešS přivezl už svoje nové TA-02 EVO1 - tedy standardní úprava „na dvě plata“ a nové servo vpředu, jen mu ještě chybí dodělat díly řízení, ale ty ještě někde cestují po světě. Ale až to bude mít komplet, tak teprve začne to pravé tóčo … :-) A ještě jedna změna u Aleše - definitivně (? :-)) se mu přestala líbit Audina, takže dodělal Poršáka ze stavebnice a ještě čistě bílý bez polepů a reklam vyrazil do zeleného pekla Beňovské pískovny. Docela by byl pěkný článeček o přerodu začátečníka k profíkovi, včetně techniky, Aleši, pochlap se … :-) A nakonec Martinka - úplně nová karosérie - Mercedes CLK (nemýlím-li se) v barvách RCK, móc pěkné. A technikou byl nakonec moje třetí TTčko, páčto mechanik nějak zapomněl do připraveného podvozku namontovat motor, což prý má tak nějak vliv na výkon celého vozu … :-)
- ostatní modely
- můj Pasát (plachetnice) byl jen na výstavku (ani plánované první utopení se nekonalo), zajezdili si pouze oba Korálové (můj a Aleše), dále „válečná loď“ JardyS, remorkér Jirky Krochota a vodní střela MartinaP. - asi to nejlepší, co plašilo labutě - a to nepočítám ty bílé hrochy, kteří se rochnili ve vodě pískovny :-). No, a především se v Beňovech vyskytovalo množství dronů a podobných potvor, od mrňavých do dlaně, až po šestinohého obra.
- jízdy
- především, bylo šílené horko - pořadatelé, nepřehánějte to s těmi úplatky sv.Petrovi, on pak moc topí!!! - a to tak, že kolabovala technika - přehřívaly se regly, motory, baterky a lidé. A protože jsem se staral o „všechnu techniku okolo“ („ … strejdo, nejede to, snaž se …“, „ … nemáš tohle, kde máš tamto, co s tímhle a tak podobně …“), zanedbával jsem svoje a ono se to projevilo - tu upadl tlumič, tu se pekl motor, tu se přehříval a vypínal BEC a tak nějak podobně. A to se samozřejmě projevilo na mých jízdách, potažmo na mých výsledcích - je to vidět při pohledu závody zpět, od té doby, co vedu „modelářskou školku“ a starám se o „modelářský potěr“ (zahrnujíce do toho i dospělé :-)), tak jdou mé výsledky postupně do „kelu“. Nestěžuju si (šel jsem do toho dobrovolně …), jen konstatuji, ale asi budeme muset pokročit na vyšší level (tedy modelářskou mateřinku či základku … :-)) a „potěr“ více učit samostatnosti - jak v opravách (v jízdách už se to povedlo), tak i v základním servisu či ve vlastním základním zázemí (např. nabíječ, aku, nářadí atd.). Někde už se to daří, někde na tom bude třeba zapracovat, a to poměrně rychle - 18.8.2018 jsou další Klatovy, na kterých já určitě nebudu. Takže, „modelářská mrňata“ (bez rozdílu věku :-)), snažte se, do RC světa už jste byli zavedeni, o základní vybavení máte minimálně na tuhle sezónu postaráno, takže je jen na vás, jak se budete v tomto světě dále vyvíjet - držím vám palce, aby to bylo co nejlépe … :-)
- výsledky - 32 pilotů celkem, pořadí v RZ, v závorce celkové pořadí
ON - 23(23) - 28(26) - 25(26) - 29(27) - 23(26) - 27(27) - 24(27), celkově 27.místo, 1x trefen cíl, 1x NČ
TČ - 21(21) - 21(21) - 20(20) - 22(21) - 21(21) - 21(21) - 20(20), celkově 20.místo, pokud vím, tak bez závad
MN - 29(29) - 27(28) - 26(28) - 25(28) - 24(27) - 25(28) - 22(24), celkově 24.místo, pokud vím, tak bez závad
AS - 28(28) - 29(29) - 29(29) - 26(29) - 28(29) - 28(29) - 26(29), celkově 29.místo, pokud vím, tak bez závad
MS - 27(27) - 26(27) - 24(25) - 27(25) - 25(25) - 26(24) - 25(25), celkově 25.místo, pokud vím, tak bez závad
SF - 31(31) - 32(31) - 30(31) - 29(31) - 29(31) - 31(31) - 29(31), celkově 31.místo, několikrát uvařené auto :-(
MN - 32(32) - 31(32) - 28(32) - 29(32) - 31(32) - 32(32) - 30(32), celkově 32.místo, upadlé táhlo řízení, vybitá baterie :-(
- malý protest
- organizátoři šampionátu, já vím, že vám jde hlavně o výsledky a možnost bojovat o přední příčky, ale jezdí tu i ostatní („ti vzadu“) a především děti a noví adepti, a těm se pak špatně vysvětluje ta nespravedlnost, že když např. Martinka odstoupí (např. porucha auta) a má náhradní čas, tak je ve výsledcích na tom lépe (tj.výše) než Sebík, který RZtu poctivě dojede … Jak jistě víte, upozorňujeme na to od začátku, prostě, pokud nedojedu do cíle, musím na tom být hůře, než ten, který do cíle dojede - jakpak je to ve „velkém“ rally? :-(
- atmosféra
- pohodová, i když příšerné vedro, takže pánové a piloti (a proč ne i dámy?) byli nuceni odkládat svoje trika a ukazovat všem svoje svaly a dokonale vypracovaná těla. Přítomné dámy z té krásy kolem měly trochu popletené hlavy a zoufale přemýšlely, které to dokonalé tělo je nejlepší. Dokonce padl návrh na uspořádání soutěže „Beňovský misák“, ale v důsledku malého zájmu o účast v soutěži - chlapi, styďte se!!! - byla soutěž zrušena a vítěz zůstal bohužel neznámý. Ale našlo se alespoň pět nejstatečnějších (a nejkrásnějších!!!), kteří to nevzdali a ukázali se porotě v celé své kráse a na závěr se na památku vyfotili s hlavní rozhodčí, Petrou F. (která je očividně úplně unešená :-))
- pokračování
- po vyhlášení výsledků měkoty odjely a v pískovně zůstalo jen statečné jádro. Naštěstí včetně dětí, takže bylo možno využít levnou pracovní sílu k přípravě dříví na oheň, zatímco dospěláci se bavili pouštěním lodiček, padáním do vody a koupání se v pískovně. Když byl zapálen oheň, dospěláci se srotili kolem plamenů a nabízeného žrádla, zatímco děti začali lovit užovku („užovka, prdlavka“), na níž zmizeli v dáli … Jen doplním, že děcka lovením skutečných háďat neskončila, přes žáby a podobně se v noci propracovala až k lovení lišky. Fakt, nekecám :-)! Baštili se buřtíky, okurky a jiné pochutiny, pil se nepaster Gambrinus, diskutovalo se o všem možném i nemožném a také se jezdilo „se světýlky“. V půl dvanácté se postupně začalo osazenstvo trousit do pelechů - někteří do obytňáků, někteří do kombíků, další do stanů různých velikostí a našli se i tací, co spali „pod širákem“ na přívěsu.
- noc a ráno
- když utichl hovor dospělých a halas dětí (troufám si tvrdit, že i v tomto pořadí), byl konečně slyšet řev cikád a především šílený koncert žab, žabáků a tvorů jim příbuzných. A v ten moment jsem upadl do hlubokého spánku, ze kterého mě probudila až ranní hádka ptáků, kteří se slétli snad z celého okolí, přesně na strom nad naším ležením!!! Do háje, to nemohli jít dále do háje, dyk to není jediný strom v okolí!!! Tak se holt postupně vylezlo z pelechů, já udělal k snídani čaj a pro Kupildu připravil speciální, večer objednaný vyprošťovák („ … a opovaž se ten lák od okurek vylejt, ráno si ho s chutí dám …“) - byl ho plný půllitr, ale statečně vypil jen čtvrtku, asi ho stačila vyprostit i ta … :-)
- odjezd
- složili jsme ležení, naskládali ke mně na přívěs, odlovili dítě - vlastní, tedy Martinovo a vydali se na cestu k domovu, tedy do K. Zpočátku jsme jeli oba dva stejnou cestou, pak ale „dolňák“ odbočil na Štipoklasy a „horňák“ na Pohoří. Ale neloučili jsme se nadobro, po vyložení věcí v na chalupě jsem se ještě stavoval u MN, bych mu předal jeho stany a stoleček a jal se hrát si na dušené vepřové cestou na jih. Doma jsem si asi tak osmkrát doběhl s věcmi domů a zpět a přívěs pak vracel v pondělí, zkratkou přes Hodějovice a Křemži, ale to už je úplně jiný příběh …
- fotky
- jednak jsou nějaké od
Libora Kupilíka a jednak jsou tradičně od
Tondy, tentokrát doplněné o fotky a videa z dronu, což je moc hezké oživení, jen tomu chybí zvuk, doporučuji instalovat na zem „ruchové mikrofony“ a následně pak toto připojit k videozáznamu, pak už to bude dokonalé - Toníku, máš to jako „klubový“ úkol, když už ses dobrovolně dal na „optické“ záznamy … :-)
Jo, a zvláště doporučuji prohlídku
fotky hlavní rozhodčí s výkvětem „misáků“, to prostě stojí za to … :-) :-) :-)
- závěr
- fajn oddychový den, jen to vedro bylo úmorné … Ale v srpnu to bude jistě lepší, musíte mi pak povyprávět … :-)