První závod sezóny 2012 – Třemošná 21.4. ….

Autor: NovakO <@>, Téma: Povídání, zážitky a akce kolem modelařiny, Vydáno dne: 23. 04. 2012

… aneb FF nula jednička uštvala Xraye !

Tak máme za sebou první závod letošní sezóny – už bylo na čase, všichni se už nemohli dočkat, a kdo aspoň trochu mohl, nenechal si jízdy v oblíbeném areálu utéct … Na startu se tedy sešlo 34 lidí (počítal-li jsem to správně) a startovní listina čítala 38 „položek“ – je to divné? Ale není, pět „kousků“ jelo ještě kategorii 2WD – skoro všichni „předokolky“, jen Milda se vymykal všemu – nejen, že jel jen „dvoukolky“, ale jako jediný (snad se nemýlím …) „zadokolku“ – prostě borec … :-)

Kromě „staré gardy“ se letos sešlo i dost „nováčků“, tedy přesněji „nových tváří“ (starších i dravého mládí), asi nám fakt už nezbývá nic jiného, než jezdit pro zábavu a bojovat jen sám se sebou, tedy za ten pocit „… to jsem to jel dobře a to jsem si to užil …“ …. A možná proto jsme si první Třemošnou fakt užili (TonyC dokonce dvakrát :-)) a opravdu skvěle si zajezdili, fakt, bylo to skvělé!!!! A to je vlastně takové celé shrnutí atmosféry prvního závodu, startovní listinu a výsledky (o které fakt nešlo) si můžete najít na stránkách šampionátu …

Akce to byla skvělá, litovali jsme, že jsme neměli s sebou kameru, nebo alespoň diktafon, protože některé situace a hlášky by stály za zaznamenání – alespoň jsme pořadatelům uzmuli kus papíru a některé nejpovedenější hlášky zapsali, tedy přesněji já zapisoval a ostatní po mě házeli hlášky, které stáli za záznam a zbytek se mi tak trochu posmíval, jaký jsem spisovatel! Jo, umělci to nemají jednoduché … :-)

Takže tady jsou hlášky nejpovedenější:

Situace první – Milda jel jako zadokolku Xraye (neptejte se mě na typ), ale tento podvozek jaksi nesplnil jeho představy, přesněji řečeno, následující Mildovy výroky hovoří samy za sebe:

- „Mildo, to je XRay?“ „Ne, to je sráč….!!!“ (moje omluva za uvedení sprostšího slova)
- „ … dokud jsem jezdil s TTčkem, neměl jsem závady. Jak jsem přešel na Xraye, je to v pr…i! …“
- „ … Tamiya má normální ložiska, ale tohle je zas….j atyp …!“
- „ … chtěl jsem si zajezdit se zadohrabem, tak jsem doma vybral tu nejlepší dostupnou techniku, ale když to tak vidím, tak si doma předělám Tamiyi a pak se teprve uvidí!!!“
- „ … nechtěl jsem, aby mi v dešti zrezly ložiska, ale vidím, že tenhle podvozek nemá budoucnost, takže ať si klidně chcípne, aspoň bude důvod ho vyměnit …“
- „Mildo neboj, to vyschne …“ „… už ne, já to vyhodím celý …“
- „… hm, prší, asi dojedu jen pod stánek a tam počkám, až to přejde, mě už nějaká ta minuta navíc nerozhází …!“
- Tony - „… v druhé a třetí RZtě jsem předjel ve výsledcích Mildu, pak se mi ho zželelo a chtěl jsem ho šetřit, ale prostě to nešlo, tak dlouho jsem prostě furt nemohl čekat … :-)“
- Tony - „… no to je historická chvíle, TTčko, tedy vlastně FF01 uštvalo Xraye, já to říkám furt, že Tamka je nejlepší …“

Celým závodem se nesl duch kolektivní pomoci a spolupráce, tedy především „stará garda“ ukazovala „nováčkům“, jak to má u modelářů vypadat - nezištná a obětavá pomoc! A největší zásluhy a cenu fair-play by měl dostat Jarda Straka, který tak obětavě pomáhal začátečníkům, že prošvihl start do RZty, takže si musel zapsat náhradní čas - škoda, ani naše přímluvy u „vedení“ o Jardově náhradním startu nepomohly, prý to neumí měřící technika :-(. No, je to škoda, snad bude Jardovi malou náplastí poděkování od ostatních …

Můj kout ve stanu RCK se stal takovým malým servisním střediskem, nejen, že v něm Jarda prošvihl svůj startovní čas, ale především kufr s nářadím se stal často navštěvovaným a to i přes to, že na jeho adresu občas padaly poznámky, něco na téma „… to je ale blázen …“ apod. Ale co, já jsem spokojený, chvílemi jsme museli zájemce o pomoc řadit do fronty … :-).
Mj. jsem půjčoval baterky - Fík mě sice moc rád mít nebude, protože na první půjčené nevyjel ani z úpéčka, sorry, ale fakt to nebylo schválně, jak odněkud zaznělo :-) Pak jsem též další půjčil MíroviW, přičemž na jeho dotaz, jestli mám nějaké náhradní k zapůjčení, zněla moje odpověď - „… náhradní baterky mám, ale ruce ti k nim nepůjčím, sám mám málo …:-)“ No, a celý den se na mé nabíječce (Tondou posměšně nazývanou „malý Temelín“ …) cyklovaly Mírovo zdánlivě „umřelé“ baterky (NiMH 4600), snad se je podařilo dostatečně oživit …

No, a když po mém startu do jedné z RZ začalo pršet, volal na mě Tonda - „… máš na autě mokrý gumy? Už jo, viď ! …“ A to ještě netušil, s jakou „bakulí bahna“ se vrátí po své rozjížďce s předokolkou, byl vůbec rád že dojel - což už se mu nepodařilo v poslední RZtě, neboť „… kolečko se polámalo…“ a nejen, že to nezatáčelo, ono to ani nejelo !!! Asi zanedbaná údržba … :-)

A když se nad závodištěm přehnal krátký, leč docela intenzivní slejvák - při kterém Fíci vylévali vodu z plachty, svěšující se jim až na hlavu - kromě pár věcí (např. mě kufr na vysílačka a akumulátory …) nám zmokla i cedulka RCK Kramolín - když jsem jí odnášel, polohlasně jsem pronesl - „… už nejsme RCK, teď jsme zmoklý slepice …“. Bohužel, asi ne dost potichu, nějak to slyšeli všichni … :-)

A co říci na závěr? Jen toto - bylo to skvělé, super atmosféra, počasí se také povedlo, klobásky byly tradičně výborné a krásně jsme si zajezdili - s Tonym jsme jezdili stylem „kašleme na časy, chceme se jen co nejméně shýbat pro auto a pokud u toho ani nebudeme muset couvat, jsme králové …“ :-) :-) :-)

Obr. - pracoviště pod stanem RCK





Obr. - a piloti v různých rozpoloženích - Tony se právě přivlekl z jízdy s 2WD :-)





Obr. - oprava Xraye - jemná technika vyžaduje jemné nářadí :-)





Obr. - „umělecké“ fotky pořizoval MartiN .-)









Obr. - trochu se nám rozpršelo …





Obr. - a bahýnko se lepilo …





Obr. - ouvej, kolečko se polámalo !





Obr. - a nakonec - výsledky, oživování Mírovo aku a rudlíček se osvědčil …