RC klub Kramolín
Dnešní datum: 10. 09. 2023  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks  

Galerie

Kramolín - 23.5.2009 - 93
dětský den
zobrazení: 1632
známka: 0


* Poslední letošní polétání …

Vydáno dne 03. 01. 2013 (5925 přečtení)

… aneb Kramolínské zavírání nebe :-)

Závěr letošního roku v RCK byl, kromě jiného, ve znamení leteckých aktivit. Postupně šlo do vzduchu skoro všechno, co je „letuschopné“ a co jsme schopni udržet ve vzduchu. Naše létání bylo rozloženo do více dní, jak situace a počasí dovolilo.

sobota 29.12.2012
Zavírání nebe jsem zahájil já sám - tedy sám jsem létal, morální podporu mi dělala žena a dcera, která i fotila … Do vzduchu šlo sice jen Pluto, ale nádherně jsem si zalétal - sice jsem se původně těšil, že vyzkouším jeho nové lyže, ale počasí bylo proti zimním krásám a vykouzlilo nádherné podzimní slunečné odpoledne, tedy přesněji jen skrz okno auta, venku byla odporná zima :-). Pluto jsem proháněl po obloze asi tak čtvrt hodiny a pak šel se zmrzlými prsty dolů, už mi fakt byla zima … Pluto tentokrát létalo v úpravě bez podvozku - na lyže to nebylo a kola se mi nechtělo bořit do bahna - takže starty byly z ruky a přistání „na bříško“, kdy přídavné závaží na spodku trupu (dovážení těžiště při absenci přední podvozkové nohy) plnilo funkci sběrače bahenní trávy … :-) Ale jinak paráda, vše přežilo (já se pak doma vyléčil čajíčkem s rumíčkem :-) ) a nádherně jsem si zalétal, i když použitá vrtule 8/6 GWS (pro přistání na břicho pro svou pružnost vhodnější než křehké APCčko …) byla taková více gumová a stoupavou svíčku to drželo jen pár desítek metrů (oproti brusu APCčku) :-), ale i tak to chodilo po obloze jako víno … Jo, a proč se mnou nebyl Míra? Ale nějak se porouchala komunikace mezi námi (ach ta technika!) a Míra slíbil účast na kartách, takže modelařina šla pro tentokrát stranou … :-(

… nádherný podzimní den, jako stvořený k létání …








… sluníčko zapadá rychle, bahno očistíme doma … :-)








neděle 30.12.2012
Konečně se k nám přidal i Míra a pilotili jsme tedy už dva - Eli nakonec „vyměkla“ a plnila jen funkci fotografa :-). Vyrazili jsme trochu dříve (něco před jednou hodinou) a na letišti nás uvítalo ještě lepší podzimní počasí, kdy se nehnul ani lísteček a pohled na indikační stuhu větru (zde spíše bezvětří) na anténě mého vysílače dával plnou volnost směrů startů. Já začal tradičně s Plutem a Míra provětral „trojplocha“. Po chvíli individuálního kroužení jsem se začali snažit o společné létání a ukázkové průlety pro fotografy. Ale slaďte dohromady dva tak rozdílné modely, kdy Fokker na maximální plyn letí skoro pomaleji než Pluto bez plynu (a brzděné roztáčenou vrtulí) a opačný stav je naprosto neporovnatelný. Ano, mohl bych přiznat, že je to hlavně o umění pilotů, ale to by bylo moc sebekritiky a takto to zní lépe a odborněji, že … :-)

… pokusy o sladěné létání …








… no řekněte sami, není to paráda? …








… ale tohle také není špatné, no ne? …








Následně Míra vytáhl Čmeldu (já jej zapomněl v Kramolíně, sypu si popel na hlavu …) a jal se s ním poletovat. Já jsem něco kutil u auta, ale zřetelně jsem slyšel jeho poznámky o tom, že to najednou nějak fouká a že je to naprd! Sice jsem si do něj neopomněl rýpnout, ať neskuhrá a nestěžuje si, že je to průhledná výmluva, ale jistou změnu počasí jsem také zaznamenal! Sluníčko sice ještě stále slušně svítilo, ale průvan na letišti začínal být slušný a Čmelda se z posledních sil probojoval zpět na přistání na letiště. Míra sice ještě odvážně vytáhl do vzduchu jeho „vzteklý vysavač“ (F-16ctka), ale stále více hudral, že to fučí víc a víc a je to moc i na toho rychlíka. Ke cti mu nutno připočíst, že baterky v modelu dolétal do konce a pak teprve šel dolů s prohlášením, že je to už peklo a že si jde zapálit, aby se uklidnil … :-) Modelářská hrdost mi nedovolila přiznat porážku (ženský by tomu řekly mužská ješitnost, že …) a tak jsem do již bouřlivého povětří „vrhnul“ Elišky EasyStara - Eli odmítla letět, že není sebevrah a že se jí nechce model poté opravovat - a začal boj! Bojoval vítr s modelem a se mnou - nějakým způsobem jsme odfučeli směrem k vlakové zastávce, tam jsem to vzal traversem přes letiště a skončil na našem tradičním ESpalcu, tedy místu dopadů EasyStara po ztrátě signálu vysílače. Je to místo za hranou letiště, u části lesíku, kde mi jakýkoliv model na chvilku ztrácí signál a v turbulenci, která zde při daném směru větru vzniká, pravidelně padá k zemi - tohle se týká především EasyStara, ten zde má skoro vždy problém a končí na zemi - říkáme tomu zakázané místo … No, a tady jsem opět tradičně skončil - Eli šla pro model a když mu nic nebylo, dohodli jsme se na ještě jednom letu - na tom si trvám, byla to dohoda … :-) :-) :-) Druhý let už byl podstatně klidnější, tedy co se týká průběhu letu - několik osmiček a chvíle kroužení, při němž vítr snášel model více a více k zastávce … Zakázanému místu jsem se úspěšně vyhnul a šel na přistání - tedy spíše se snažil, motor vyl na plné obrátky a model se k nám šinul tempem hlemýždím, kdy i želva by byla vítězem :-) ! Nakonec jsem se doplížil někam do své úrovně, vypnul motor a ES se pomaloučku snesl kolmo k zemi jako do peřinek. Tímto létání ten den skončilo a hurá domů, do tepla k teplému čajíčku a někdo i rumíčku ? :-) Doma jsem zjistil, že Pluto létalo s volnými panty směrovky a EasyStar s mírně uvolněnou celou směrovkou a nalomeným koncem křídla - ale očividně to na funkci nemělo vliv a oprava byla dílem okamžiku …

… Čmelda bojuje s větrem statečně …








… a nakonec jen dva zmrzlouši … :-)






pondělí 31.12.2012
Míra odjel v neděli zpátky do práce (jak jsme ho večer litovali a připíjeli mu na zdraví …) a tak jsme v pondělí odpoledne vyrazili na letiště sami dva piloti (Eli stávkovala …) a jeden fotograf. Druhým pilotem byl Vašek Černý, zvaný Balů a fotografických služeb se ujal Tony (pro znalé Tonda Čermák…). Já jsem s sebou sbalil jen Pluto a Vašek svého oblíbence, termického větroně, vytahovaného do vzduchu na gumě - jméno jsem nějak zapomněl, snad se k tomu Balů vyjádří v komentářích … :-) Zatímco Vašek natahoval svoji gumošňůru mezi jedním koncem letiště a vlakovou zastávkou :-) (nedá mi to si nerýpnout … :-) ), já jsem šoupnul baterky do Pluta a jal se poletovat. Při tom jsem stihl jedním okem pozorovat Vaškovo přípravy k letu a Tonyho focení všeho možného, jen ne nás a modelů - za to jsem ho patřičně stále peskoval, abych následně zoufale hledal po obloze zalétnuvší se Pluto či vybíral jeho let kousek nad zemí … Jo, asi nejsem tak šikovnej jako ženský, ty prý umí dělat víc věcí najednou … :-)

… asi raději bez komentáře …














Poté Vašík připravil svoje startovací zařízení, sestavil větroně, zprovoznil vysílač, odešel najít konec gumicuku, ten natáhl až někam k trati, připravil se psychicky a fyzicky a vyzval mě smluveným znamením, ať si odletím někam do …. pryč. :-) Tož jsem tedy odtáhl, ale jen tak, abych mohl koutkem oka sledovat jeho letové počínání, přesněji řečeno jeho modelu … A od té doby mám „filmové obrázky“ trochu prostříhané - pamatuji si úspěšné vypuštění, pak trochu dlouhé plápolání na šňůře (prý se model zatvrzele odmítal pustit šňůry, ale furt stoupal …) a poté pád praporku na konci šňůry. Pak si pamatuji, že jsem mu na dálku pochválil, jak krásně vysoko vyletěl a jak to krásně letí; následně jsem ho sprdnul, ať se tomu lesíku, nad kterým létá, raději vyhýbá, že to zase nebudeme sundávat ze stromu a pak byla chvíli pauza - to jsem hledal svoje letadlo … A pak už to šlo poměrně rychle - zahlédl jsem podivné obraty jeho modelu a následně cosi trčícího z louky, v dálce před stromy (ozvěnu Vaškových slov po této akci odnesl vítr v dáli) … No, a pak už jsem mohl jen po očku sledovat, jak se k nám blíží poměrně smutná postava, držící v ruce podivný hybrid, skládající se z trupu, kormidel a jen jednoho křídla, přičemž druhé vlálo v druhé ruce za Vaškovými zády. Jo, jo, tak dlouho se zanedbává údržba palubních zdrojů, až se ucho utrhne, v našem případě se ucho nalomí - celý silvestr jsme pak společně zapíjeli Vaškovo zlomené ucho (neinformovaní chodili Vašíkovi pofoukávat bolavé ucho - zajímavé je, že od holek si to nechal líbit a nepřiznal se … :-) ) Po kontrole ucha (modelu!!!) na letišti bylo shledáno, že to je snadno opravitelné (do příště, Balů už si nezalétal …), ale viník, tedy akupack, byl znehodnocen, aby bylo nutno už konečně připravit nový !!! Tož, Vašíku, tuž se, ať máme příště s čím létat … :-)

… mě si nevšímejte, koukejte na tu postavu vzadu, odcházející v dáli … :-)






… Vašík je ještě plný optimismu …








… bum, bác, a krtek má o díru do země víc … :-)














… jo, to je ta smutnější stránka modelařiny …








… když se ucho utrhne (zde spíše ulomí) …




… to není myš, to je hlavní viník, čtyřčlánek aku …






úterý 1.1.2013
Na silvestra Míra zaslzel, že s námi nemohl být létat a tak naplánoval poslední létání na 1.1. odpoledne - Vašek však nechtěl na nás na letišti jen suše slintat a tiše nám závidět, proto dezertoval s Bohuni a Tondou do Plzně a tak zbyli jen dva piloti a žádný fotograf. Míra protáhl všechny tři modely (pokud mě paměť neklame …) a já opět jen Pluto a to ještě jen jednou (jedny aku) - změkl jsem, byla mě zkrátka zima a další let jsem prostě vzdal … Letové fotky nejsou žádné, jen fotky našich krasavců, ale bez nás „krasavců“ … :-)

… no nejsou to krasavci? …








Já jsem si na konec letu střihnul krásné, ukázkové přistání, kdy Pluto klouzalo trupem po trávě dobrých pět metrů, ale stejně jsem čumákem (Pluta, ne mým !!!) nabral kopici bahnotrávy a objevil podivnou věc - oba konce vrtule byly v délce cca.1/3 ohnuté (to by nebylo až tak divné), ale byly ohnuté dopředu, tedy proti směru klouzání - divné, že … :-) Schválně, tohle by mohla být kontrolní otázka - čímpak to je? :-)

… trocha bahýnka a ohnutá vrtule …








Tady je odkaz na pár videí …


31.12.2012 - Balů a jeho větroň




30.12.2012 - novako a EasyStar - 1




30.12.2012 - novako a EasyStar - 2




30.12.2012 - MiraH a F-16 - 1




30.12.2012 - MiraH a F-16 - 2




30.12.2012 - MiraH a Čmelda - 1




30.12.2012 - MiraH a Čmelda - 2




30.12.2012 - MiraH a "trojploch" - 1




30.12.2012 - MiraH a "trojploch" - 2




30.12.2012 - novako a Pluto - 1




30.12.2012 - novako a Pluto - 2




29.12.2012 - novako a Pluto - první let po opravě




31.12.2012 - silvestrovský ohňostroj u Vládi - 1




31.12.2012 - silvestrovský ohňostroj u Vládi - 2



Ostatní fotky asi ani dávat do galerie nebudu, protože Tony již dal všechny naše fotky (jeho, moje, Eliška, Bohuni apod.) na své „rajče“ – např. Silvestrovské létání - Mileč 2012 a Silvestr Kramolin 2012 - kde si je můžete prohlédnout. Pokud by se něco změnilo a přidal bych něco i k nám, tak to sem uvedu …

Tož, to je zatím asi tak vše, třeba se i ostatní nějak vyjádří …


Celý článek | Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

RCK hledá

Hledej na webu
Hledej na RCK


Vybrané termíny
17.09.2020: aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech Létejte, co se dá ...



Všechna práva pokud není uvedeno jinak si vyhražují členové RCK a užití materiálu je možné jen s výslovným souhlasem a uvedením odkazu na stránky RCK.

Vytvořeno prostřednictvím phpRS - redakčního systému.

Hostováno u MHServis.cz - tvorba www stránek