… aneb loď na padesátý pokus
Edit - než jsem to dopsal a hlavně zveřejnil, tak se toho spoustu událo ... :-) :-) :-)O tom, že jsem loď Korál už jednou dodělal a dokonce se s ní pokoušel jezdit, to jsem psal v článku o otevírání vody - jestli se nemýlím, tak to bylo někdy vloni. Dokonce mám takový pocit, že jsem sliboval i nějaký ten článeček o stavbě Korálu. Jenže, situace se vyvinula dost jinak, přesněji řečeno, Korál Evo I se nějak nepovedl a jediným smysluplným řešením byla důkladná rekonstrukce a přestavba na Evo II :-). Sice to trochu trvalo, ale to, že píšu tenhle článek, znamená jen jedno - Korál Evo II je hotový (jen musím koupit pohonné aku) a je prakticky připraven k jízdám. Tak sakra, kde je ta obleva?! :-)
A jak tedy probíhala rekonstrukce?
Jako první - a poměrně brzy - jsem vzal trup lodě, vyndal všechno vyndavací a pak začal trhat ven i všechny výplně trupu. Fakt jo, kromě různých plastových výztuh a přepážek, jsem doslova trhal ven výplň skulin a průchodů, kterou jsem v dobré víře dělal tavnou pistolí. Tavka je skvělá věc, ale tmel je moc těžký - jinde to nevadí, u lodě asi ano :-). Skuliny zůstaly nevyplněné, průchody přijdou utěsnit PlastiDipem. Tož tak…
Druhým krokem bylo předělání vstupů a výstupů chladící vody - původní verze vstupů vody byla elegantní a jinde asi i funkční, ale v Korálu to nějak nepracovalo. Použil jsem osvědčené řešení se stojatými vstupy za šroubem, jen jsem tam musel umístit vstupy dva - jeden na chlazení motoru a druhý chladí regulátor - odborníci sice říkají, že to není nutné, ale já to risknu… :-)
Motor, hřídel a lože zůstaly beze změn, servo je také stejné, jen se musel kvůli trubičkám chlazení trochu přestěhovat, stejně tak jako přijímač (nově Jeti Rex5). Regulátor se nastěhoval k přepážce, oddělující "motorový prostor" od "kabiny". Podélně do osy se nastěhuje akumulátor - doplním jen, že mé dlouhé "psací" termíny stihly představit i baterky, tedy zatím jeden kousek LiPo 2s 1300mAh.
Jo, vrátím se k regulátoru - je úplně jednoduchý, automatický, obousměrný, prý 120A (ha, ha, ha…), koupený za pár drobných z Aliexpresu. A nebyl bych to já, kdybych s ním něco neprovedl - nemyslím tím výměnu konektorů, mám na mysli ovocné musli .... ale, to je jiná reklama! - myslím tím úpravu na vodní chlazení. Ha, jak vzletný popis jedné mosazné trubičky, nacpané mezi žebra chladiče reglu. Uvidíme, možná to i bude fungovat… :-)
Jedinou změnou v "kokpitu" je úprava upevnění sedadla - jak jsem vše trhal ven, šlo ven i upevnění lavice, hlavně kvůli váze. Nově drží lavici jeden šroubek nahoře a magnet na plechu dole, který "magnetuje" na motor. Buď to vydrží anebo to upadne… :-)
Poslední změnou je jiný kryt "motorového prostoru" - z původního krytu zůstala jen spodní část, dvojitý žlábek, jakési těsnění proti vniknutí vody. Horní část, složená z lemu do žlábku a červeného plexi, furt nechtěla držet pohromadě. A když už jsem si zoufal a bloumal očima po pracovně, spadla na mě - a to doslova - modrá krabička na svačinu. Jen tak, snad ze zoufalství, jsem zkusil, jestli náhodou víko nepasuje do žlábku. A co myslíte, měl ho tam? Teda, co to plácám, pasoval tam? Áno, správně, od původního, který jsem rozřezal, se liší pouze barvou - původní byl červený :-) Ale, co více dodávat, podívejte se na fotky…
Á, abych byl úplný, čelní sklo je taky jiný :-) ......
Tak to by mohlo být asi tak všechno, hurá na vodu!!!!! :-) :-) :-)
Jo, fotky - jsou na
mém rajčeti