RC klub Kramolín
Dnešní datum: 10. 09. 2023  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks  

Galerie

Třemošná - 25.7.2009 - 18
vytrvalostní závod
zobrazení: 1570
známka: 0


* Úprava řízení TT-01 – varianta druhá …

Vydáno dne 10. 11. 2012 (5770 přečtení)

… aneb něco vpředu, něco nahoře

Na zkušebním TTčku jsme si vyzkoušeli první variantu a teď se dáme do varianty druhé – tlumiče necháme přesunuté vzadu a použijeme také otočené „kameny“ a jejich ovládání z přední strany.

Princip je prakticky stejný jako u varianty „všechno vpředu“, jen servo řízení přesuneme nahoru na domeček, mezi upravené „parohy“, tedy horní držáky tlumičů (při jejich předním uložení) a držáky karosérie. Tento držák, tedy „paroh“ musíme mírně upravit, tj. uprostřed vyříznout pro uložení serva – jinak bychom servo museli dát až nahoru na „paroh“, kde by jednak mohlo překážet uložení karosérie a jednak by nám posouvalo těžiště podvozku nepříjemně nahoru. Pro doplnění – pevnostního ohrožení bych se u výřezu nebál, v „parohu“ zůstává pouze uchycení karosérie (a tam žádné velké síly nepůsobí), tlumiče jsme přesunuli dozadu na samostatný držák.

… uložení serva u varianty 2 …









… ostatní pohledy na variantu 2 …









Nastavení výchylek apod. se také provede kombinací délky páky serva a pozice kloubů na pákách kamenů – opět je to kompromis mezi velikostí výchylek (rejdu kol) a síly nutné k jejich vychýlení – čím delší je páka na servu, tím musí být (pro stejnou sílu u kol) servo silnější – ale to jsou základní poučky a vztahy, které každý jistě zná … :-)

Z hlediska konstrukce a provedení je tato varianta trochu složitější než ta první, ale servo už nám tak „netrčí dopředu“ a váha serva nám působí v příznivějších místech, tedy zatěžuje nám přední hnanou nápravu. Pověstné „ale“ se však nacházejí i tady - opět jsem byl trochu nemile překvapen průběhem dráhy zatáčení kol - jiný průběh levého a pravého kola - a také mj. rozdílné max. výchylky obou kol. Něco by šlo doladit kombinací velikostí pák, něco jen umístěním páky serva do osy podvozku (a tím i stejné délky táhel - ideální stav) – dovedete si představit to servo umístěné svisle? Já ne … :-). Prostě to nějak také není ono, tuhle variantu mám také uloženou „do složky použitelné, leč nepoužité“, i když je uložena v podskupině „ale jo, šlo by to, kdyby nebylo nic jiného“ … :-)

Tolik tedy varianta 2, třeba také tohle řešení někdo dotáhne do úspěšného konce a seznámí nás i s tímto řešením …


Celý článek | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

RCK hledá

Hledej na webu
Hledej na RCK


Vybrané termíny
17.09.2020: aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech Létejte, co se dá ...



Všechna práva pokud není uvedeno jinak si vyhražují členové RCK a užití materiálu je možné jen s výslovným souhlasem a uvedením odkazu na stránky RCK.

Vytvořeno prostřednictvím phpRS - redakčního systému.

Hostováno u MHServis.cz - tvorba www stránek