RC klub Kramolín
Dnešní datum: 10. 09. 2023  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks  

Galerie

H.M.S. Inflexible - 13
bitevní křižník
zobrazení: 1063
známka: 0


* Rc auta po sezóně …

Vydáno dne 06. 02. 2012 (5949 přečtení)

… a nebo snad spíše už před sezónou novou ?

O víkendu jsem usoudil, že už nazrála doba, kdy bych mohl trochu pročistit naše RC auta po posledním závodě v Kramolíně a tedy i sezóně a tak trochu je začít připravovat na sezónu novou, tedy 2012. U podvozků a elektroniky se nějaké velké opravy nepředpokládaly - obojí sloužilo celou sezónu prakticky spolehlivě, horší to bude s kastlemi, tam jsou nějaké větší šrámy „na předku“, především Eli kastle je nějaká taková „rozebraná“ … Nuž, že bychom dali vydělat Fíkovi ? :-)

Takže, sundal jsem tašku s auty z police, otevřel ji a nasál silný „odér podzimního Kramolínského lesa“ … :-) - není divu, suvenýrů z lesa bylo v autech nasbíráno dost a dost … Kastle po sejmutí putovaly do vany pod sprchu (když máte elektroniku, tedy světla „waterproof“, můžete sprchovat komplet …) a poté na sušák, bordelkryty na polici a podvozky na pracovní stůl k důkladné kontrole a „rozborce“ - zde už na ně čekal odborný asistent … :-) - ten pečlivě zkontroloval, jeli seno ze hřiště správně usušené a ještě poživatelné …. (bylo, ale pneu už dobrá není, prý je potřeba je pro letošek vyměnit …)

Obr. - kastle na sušáku, „odborný asistent“



Tož, dejme se do práce … První zběžná prohlídka ukazuje slušné sběračské schopnosti podvozku TT01, v úpravě „by novako“ by mohl být používán našimi zemědělci místo sběračů na polích … :-) Postupným snímáním částí z podvozku (výztuha, elektronika, motor, plata atd.) se ukazují další a další sběračské schopnosti podvozků, včetně neocenitelné schopnosti ukládání takto nasbíraného materiálu do všech volných míst a zákoutí podvozku, včetně míst, kam by to člověka cpát ani nenapadlo …

Obr. - úložné prostory - u akumulátoru, u řízení, pod řízením



Obr. - ostatní skladovací prostory - u elektroniky, pod regulátorem, pod platy



Dost lesního a zahradního matroše se našlo i v okolí motoru (pod kryty a k pastorku se to však naštěstí nedostalo), já jsem asi při jízdě i štípal kořeny, soudě podle dřeva nalezeného za motorem. Nasbíraného matroše bylo celkem dost, vydalo to na naplnění mističky, kterou asistent odborně prohlédl a zkontroloval - to víte, ekologie se teď skloňuje všude a odpad se třídit musí, že … :-)

Obr. - úložný prostor za motorem - u Eli a u mě, třídění odpadu asistentem



U regulátorů očividně dobře fungovaly ventilátory, protože lesní matroš byl krásně vtažen mezi žebra chladičů - jen připomínám, že mám chlazení „odtahové“ a jak je vidět, i docela účinné. Lépe je to vidět u mého reglu (zelený chladič), u Eli reglu je krásný chomáč trávy … Apropo, nebyl bych to ani já, aby nebyla nějaká kontrolní otázka - copak se nám urodilo za závadu na druhém obrázku ? :-)

Zabrat dostaly i tlumiče, očividně budou potřebovat i nějakou údržbu … Takto vypadaly Eli tlumiče, kdepak nám to holka jezdila ? :-)

Obr. - seno v reglech - u mě a u Eli, Elišky tlumič



Svojí „sodu“ slízly i ložiska a alu „kameny“, trochu zádrhelu se ukázalo u spodních šroubů mých předních kamenů - anaerobní lepidlo krásně drželo celou sezónu, ale na jejím konci odmítlo povolit a pustit šrouby ven !!! To samé provedlo u Eli řízení - přes sezónu se nic nepovolilo, na jejím konci při pokusu o demontáž řízení z podvozku povolily matky, zalepené do plastu podvozku … Ještě štěstí, že se to stalo až doma a ne na závodech - doma přišla ke slovu Proxxonka a tenké kleštičky (a potom vteřiňák), v polních podmínkách by to bylo horší … Asi budu muset „anaerobáku“ dávat méně a prostě to pravidelně kontrolovat … A abych nebyl některými jedinci kritizován, že ku…m klouby normálními kleštěmi, vzal jsem si na demontáž kloubů své speciály - upravené kleště na velké kuláky. No, a jak je vidět, budu muset na letošní sezónu obnovit i tyto kleště - sice jsem to s takto „upravenými“ kleštěmi dodemontoval, ale na závody už jim asi věřit nebudu ….

Obr. - ložisko, kamen, kleště na velké kuláky



Takže teď vše vyčistit, zkontrolovat, opravit a upravit a namontovat zpět a pak se pustíme do oprav karosérií - to bude asi větší „oříšek“ - musím se na to pořádně podívat a případně kontaktovat Fíka o nějakou tu odbornou radu - tyhle kastle nám musí vydržet ještě tuhle sezónu … Hurá do toho, sezóna se nezadržitelně blíží !!! :-)


Celý článek | Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

RCK hledá

Hledej na webu
Hledej na RCK


Vybrané termíny
17.09.2020: aktualizace v článku "Létejte, co se dá …"
do download přidány další informace z RCR 09/20 a odkaz na "droní" stránky s informacemi, včetně odkazu na stránky UCL, kde by se měly objevit informace o registracích a testech Létejte, co se dá ...



Všechna práva pokud není uvedeno jinak si vyhražují členové RCK a užití materiálu je možné jen s výslovným souhlasem a uvedením odkazu na stránky RCK.

Vytvořeno prostřednictvím phpRS - redakčního systému.

Hostováno u MHServis.cz - tvorba www stránek