RC Rally Světlá nad Sázavou …

Autor: NovakO <@>, Téma: Povídání, zážitky a akce kolem modelařiny, Vydáno dne: 25. 03. 2019

… aneb – první závod seriálu RC Rally Tábor 2019

Tak konečně je to tady, začala jihočeská sezóna běhání za autíčky a můžeme otestovat všechny úpravy, provedené přes zimu a pochlubit se naživo s našimi novými „myšáky“. A abych já nebyl až tak moc rychlý a čerstvý, tak jsem si ke klasickému „odstávkovému frmolu“ (tedy mj. vstávání v 4:30) přidal v pátek kapacitku (a tedy návrat domů v sedm večer), v sobotu zase vstávání v 4:30 (a cesta dvě hodiny) a návrat v devět večer. A abych se nenudil, tak jsem si i v neděli střihnul pracovní šichtu. Ale to jen tak na okraj … :-)

- Al ráno zaspal, takže cestou jen místo snídaně usrkával čajík z hrnečku a těšil se na kafe u benzínky v Humpolci, ale chybička se vloudila, nějak jsme špatně počítali výjezdy z kruháče (bylo jich tam celých pět!!!), takže jsme si zabloudili po nějakém sídlišti (i s otáčením ve slepé apod.) a místo benzínky jsme se objevili ve Světlé. Školu jsme našli snadno, hřiště také a organizátory též. A zatímco já stěhoval věci „na plac“, tak Al se ztratil do nejbližší hospody na snídani a po svém návratu mi dělal chutě, páčto si liboval, jak byla ta gulášovka výborná – příště dostane s sebou ešus na polívku i pro mě!!!! :-)

- trať namotána na asfaltu dětského dopravního hřiště, slibované další povrchy se nekonaly, bo organizátorům stavbaři ve středu rozkopali okolí a bylo štěstí, že nás tam vůbec pustili – taky lahůdka!!! Přihlášeno 40 pilotů, masakr, ÚPčko úplně plné, přesto před briefingem organizátoři tradičně seřadí auta podle čísel, aby to bylo dokonalé – Aleš si rýpne, že bych tohle mohl navrhnout „na západě“, prý by ho zajímalo, jak rychle umím pak utíkat … :-)

- ještě jednu odlišnost tady na jihu mají (odkdy je Světlá nad Sázavou na jihu?) – servis mají dovolený jen po každé sudé RZtě a kupodivu to funguje, jen to člověka nutí preventivně měnit baterky …

- po brífingu okamžitě přichází start (že by nápad na zlepšení „na západě“?) a všichni jsou nějak odporně rychlí – taky všichni až do poslední chvíle trénovali (a na celé trati!!!) a asi to bylo znát … Po pár jezdcích přichází hlasitý STOP, páčto stávkuje časomíra a musí se vše opakovat …

- Aleš: „… mohli bychom si projít trať, abychom věděli, kudy a kam …“
Já: „… tu si projdeš, až pojedeš RZtu, na to budeš mít času dost, ostatní jí probíhají, my jí procházíme …“ :-)

- Aleš: „… Ondra udělal osudovou chybu, prozradil mi možnost utažení volantu!!! Tak teď už je to jenom v rukách :-)


RZ 1 - Světlá I.
31. On (05:48.661), 37. Al (06:31.674)
celkově dtto …


- jak jsem měl před startem strach, páčto jsem se v tréninku po trati jen motal a marně hledal nějaké kloudné nastavení (především velikost expa na řízení), tak vlastní jízda byla docela fajn (nastavil jsem expo zkušebně dle minulého podvozku), jelo se mi docela dobře, jen ty hadice v zatáčkách (hasičské hadice naplněné pískem) mě neustále chytaly (ekvivalent nýrských pytlíků) a nechtěli mě pustit!!!
- Aleš naopak před startem hýřil nadšením, ale po RZtě bručel, vrčel a byl celkově nespokojen …

- před další jízdou jsme s Alešem udělali handl – já mu půjčil dopředu svoje dvě origo pirelky na normálních diskách a on mě dozadu svoje „no name“ pirelky na širokých (velký offset) diskách – ukázalo se to jako dobrá volba, předek pak držel jako přišitý (fakt ani jednou neuklouznul) a zadek držel také a dle přání pilota se uměl lehce (či více) utrhnout – pro můj styl jízdy naprosto vyhovující … Asi mu je už nevrátím, ale o své dvě origo nechci přijít … :-) Jen při měkkých tlumičích se v zatáčkách gumy šoupají o kastli, ale zase to tak má pěkný zvuk … :-)
- Al hledal nastavení expa, protože se mu nezdálo, že když to nastaví podle mojí vysílačky (tj. –xx% dělá „mild“), tak to má příliš citlivé. Samozřejmě návod nechal doma, takže lovil na netu a bádal – nakonec se rozhodl, že to riskne a nastaví expo do plusu, předpokládaje, že Spektrum to má opačně …


RZ 2 - Světlá II.
36. Al (05:58.047), 37. On (05:59.290)
celkově 34. On (11:47.951), 37. Al (12:29.721)


- dobrý, ale nic moc …
- Alešova změna expa očividně byla správná trefa, po dojezdu má hned lepší náladu – bodejť by ne, když mě porazil … Za „odměnu“ ho posílám na nádraží, aby si zajistil lístek na vlak na cestu domů … :-)

- před další jízdou si necháváme auta prohlédnout Embiem – radí použít řidší olej (-50 až 100, to můžeme změnit až na další závod) a měkčí pružiny – řešíme to tím, že vyndáváme ven dlouhé modré a nandáváme kratší (řezané) modré. Složité? Vysvětlím – modré pružiny od TrackStaru jsou ty nejměkčí, ale dělají se jen moc dlouhé anebo moc krátké (jako origo stříbrné), takže dlouhé jsou pak moc předpružené a délku odříznutí pouze odhadujeme – já jsem nějakou „predikcí“ svoje zkrátil, ale asi moc, takže jsem je musel postupně přitáhnout, ale je to lepší, než ty dlouhé … A Al je zkrátil podle mě, takže je na tom naštěstí stejně … :-)
Podle Embieho rady ještě měníme upevnění tlumičů a Aleš měkne a mění akumulátory


RZ 3 - Nová Ves I.
33. Al (04:22.597), 34. On (04:29.664)
celkově 33. On (16:17.615), 36. Al (16:52.318)


- začíná fungovat „novákův syndrom“ – jelo se mi lépe a lépe, ale Aleš mě opět porazil. Začínám mu připomínat, že by si měl k jízdence přikoupit i místenku … :-)


RZ 4 - Nová Ves II.
33. On (04:27.681), 36. Al (04:42.666)
celkově 33. On (20:45.296), 36. Al (21:34.984)


- těsně před RZtou jsem přidal 10% na expu (do minusu) a krása, paráda, pohoda, nekazit to pilot, bylo by to super - slibuju Alešovi, že bude-li takto dál hodnej, tak ho na to nádraží i odvezu … :-)


RZ 5 - Okrouhlice I.
33. On (04:09.441), 36. Al (04:42.874)
celkově 33. On (24:54.737), 36. Al (26:17.858)


- ale jo, šlo to, jen to vedro začíná připomínat Klatovy ….
- slibuju Alešovi, že mu domů odvezu autem aspoň věci … :-)


RZ 6 - Okrouhlice II.
33. On (04:08.192), 36. Al (04:16.990)
celkově 33. On (29:02.929), 36. Al (30:50.548)


- Aleš mlčí, odpovídá jen bručením, prý nespokojenost, ale nespecifikuje s čím, že by pilot?
- já docela v pohodě, tedy pocitově, jen ten pilot by mohl být lepší
- Aleš asi ty jízdenky nakonec potřebovat nebude …
- Alův „myšák“ přišel o zrcátko u spolujezdce, že by někde úzkej průjezd? Nachází se (to zrcátko), ale oprava bude až doma …


RZ 7 - Lučice I.
35. On (04:43.429), 36. Al (04:45.712)
celkově 33. On (33:46.358), 36. Al (35:36.260)


- Aleš nemluví, odvrací hlavu ode mne a říká: „… ani se mnou nemluv …!!!“ Hmm, asi je tak plný dojmů z jízdy, že už nic více nepojme … :-)
- nesnáším žaludy, jediné místo vedle trati, kde se na trávě tyhle oválné nesmysly válí a ani bych to nebyl já, abych tam nezabrousil a hned tam neuvízl!!! Sakra, sehnout se, bafnout auto, vyklepat veverčí potravu a vrátit na trať … Ale myšák má na situaci jiný názor, okamžitě míří zpět do žaludů – ty potvoro jedna, jedeš odtamtud? Zvedám myšáka, vyklepávám oválky, obracím vzhůru nohama, a co myslíte? Ano, byla tam – větev přesně mezi kolama a pěkně zaklíněná, klacek jeden klackovitej!!! Nezbývá než položit vysílač a druhou rukou vypáčit dřevo ven – naštěstí se nic nepoškodilo, ale ztráta je to slušná, je to vidět i na výsledném čase … Nemám rád žaludy!!!


RZ 8 - Lučice II.
35. On (04:41.350), 36. Al (05:02.273)
celkově 33. On (38:27.708), 37. Al (40:38.533)


- tak nějak, přežili jsme to, novákův syndrom již plně rozvinutý ….


RZ 9 - PowerStage Světlá
36. On (05:42.596), 37. Al (05:45.745)
celkově 33. On (44:10.304), 37. Al (46:24.278)

(pro doplnění – 1. - 00:29:58.021, 32. - 00:42:44.037, 34. - 00:44:46.769, 36. - 00:45:35.878, 38. - 00:51:08.732)

- přeskupení pořadí, za mnou startuje Míša Baloun a snaží se mě ze všech sil dojet, já se naopak snažím, aby se mu to nepovedlo, což se nakonec povedlo, protože se mu to nepovedlo … :-)
- co dodat, já si nestěžuju, jelo se mi dobře, relativně čistě, tunely a mosty jsem dokonce podjel bez kontaktu, nahoru na mosty se taky skoro trefil, takže výsledný čas tímto mohl být takový, jaký byl …
- Aleš je současně spokojený i nespokojený, brblá celou cestu domů (byl jsem hodný, odvezl jsem ho …), ale to přejde, on se to časem naučí … :-)


Co říci na závěr?
- Já si docela dobře zajezdil, zjistil jsem, že podvozek je povedený, ale pilot má ještě co zlepšovat … Avšak, jak stále říkám, důležitý je dobrý pocit z jízdy, užít si zábavu a vypnout ze všech všedních starostí, což se mi zatím daří. Jen to horko mě docela ničilo, v neděli by se na mých rukou a krku daly smažit vajíčka a celý den v práci také na pohodě nepřidal, proto jsem dnes tak trochu „stávkoval“ a psal tento článek, dokud si něco ještě pamatuji …
- Aleš moc spokojený nebyl, stále se ještě hledá, ladí podvozek, styl, jezdecké schopnosti a přitom by chtěl být rychlý – asi si ho bude muset vzít RCK „do parády“ a za večer mu vysvětlit, že to nejde tak rychle, že se musí zlepšovat postupně a že je to hlavně o pohodě, zábavě a odreagování … :-)

Kompletní výsledky závodu jsou na stránkách pořadatelů – tedy tady

Nějaké fotky jsou na mém rajčeti , ale nějak jsem byl neschopen toho nafotit více …

A už se těším do Nýrska!!! :-)