Hydroplány na Bezdrevu po čtyřiačtyřicáté …

Autor: NovakO <@>, Téma: Povídání, zážitky a akce kolem modelařiny, Vydáno dne: 10. 06. 2015

… tentokrát i s mojí maličkostí

Poslední květnový víkend byl ve znamení trocha volna (tedy sobota, v neděli byl DD v Římově), takže se hodil termín, kdy se konal tradiční, 44. Jihočeský pohár RCAH, tedy hydroplány - makety a akrobati … Podařilo se mi „ukecat“ rodinu a tak jsme se v sobotu dopoledne objevili v kempu u rybníku Bezdrev - pravda, původní plán, být tam od začátku létání maket (9:30) se tradičně nepodařilo dodržet, ale furt to bylo lepší než vloni, kdy jsem se tak trochu seknul o týden a z modelů nestihl vůbec nic … :-)

Já jsem byl rád, že jsem se po dost dlouhém čase dostal na nějaký modelářský podnik a zároveň, že jsem na chvilku vypadl z „temelínského odstávkového kolotoče“ a mohl si trochu odpočinout a přijít na jiné myšlenky. Protože jsem ale nic nestíhal, moje teoretická příprava byla nulová a následné hledání údajů o pilotech a jejich modelech se zatím rovná nule, takže obsáhlé a odborné informace ze mě nedostanete, pouze pár neumělých obrázků a tu a tam nějaký komentář - hlavním cílem soboty bylo „vyčistit si hlavu“.

Uvidíme, jak se nakonec rozepíšu, možná, že to rozdělím na dvě části - tedy dopolední makety a odpolední akrobati - nafoceného materiálu mám dost (asi 1370 fotek :-)) a zaujalo mě docela dost detailů, bude-li „múza“, rozepíšu se … Ad fotky - číslo vypadá hrozně, ale létání jsem fotil na sekvence, dost se toho probere a vyřadí, něco se nepoužije a u „statiky“ mám dost fotek třikrát (na HDRko), takže nakonec toho bude podstatně méně. Počítám, že základní výběr přijde sem na „hranol“, všechno použitelné asi ke mně na „rajče“ a povede-li se něco „uměleckého“, tak možná oživím i „picasa“. Uvidíme ….

Takže, začneme maketami:

Modelů bylo celkem dost, ale už jsem zažil mnohem „větší přetlak“ … Je pravda, že něco málo se ještě tísnilo v karavanech, přívěsech a stanech pilotů, ale i tak to bylo tak nějak méně, než v časech minulých. Co ale určitě bylo jinak, to byla „pestrost“ modelů - těch nejkrásnějších kousků ze zlaté éry letectví bylo jen pár a to hlavně „staré“ osvědčené kousky. Zbytek tvořila klasika – Cessna a jí podobné - ne že by to nebyla krása, ale … Nuž, zkusím se rozepsat blíže ….

V hangárech se krčilo pár modelů - Catalina, Zero (…asi …), jeden AirBeaver od Robbe a nějaké další, rozebrané a mnou neidentifikované.


“Zero ? a AirBeaver“

Zero ?

AirBeaver_1


A na „ploše“ se slunili:


“Berijev Be-8“

BerijevBe8_1

BerijevBe8_2



“Bernard HV120“

Bernard HV120_1

Bernard HV120_2



“Besson MB411“

Besson MB411_1

Besson MB411_2



“Caproni CA-100“

CaproniCA100_1

CaproniCA100_2

CaproniCA100_3



“Cessna 195“

Cessna195_1

Cessna195_2



“DHC-6-300“

DHC6-300_1

DHC6-300_2



“Glassair GlaStar C-FEYY“

Glasair GlaStar C-FEYY_1

Glasair GlaStar C-FEYY_2

Glasair GlaStar C-FEYY_3



“Glassair GlaStar C-GMDP“

Glasair GlaStar C-GMDP_1

Glasair GlaStar C-GMDP_2

Glasair GlaStar C-GMDP_3



“Glassair Sportsman“

Glasair Sportsman_1

Glasair Sportsman_2

Glasair Sportsman_3



“Pilatus PC-6“

Pilatus PC-6_1

Pilatus PC-6_2



“Savoia Marchetti S65“

Savoia Marchetti S65_1

Savoia Marchetti S65_2

Savoia Marchetti S65_3

Savoia Marchetti S65_4


a ještě jeden, kterej fakt nevím - z mých fotek ani gúúúgl nebyl moudrý …


“neznámý ?“

neznámý_1

neznámý_2


Aha, jak tak koukám, tak jsem sám sebe usvědčil z nepravdy - těch maket nakonec bylo docela dost a moje tvrzení, že všichni byli „jako cessna“ je také kec - kromě Cessny 195 jsou této klasice podobné jen tři „Glassairy“. Tož tak, beru zpět … :-)

Takže – tohle je pár základních informací a fotek, snad se mi brzy podaří dát zbytek fotek do galerie a napsat další článek …