RC auta po sezóně 2014 …

Autor: NovakO <@>, Téma: RC auta - technika, Vydáno dne: 21. 11. 2014

… aneb labutí píseň TTčka

No, ona ta sezóna skončila už trochu dříve - a to dokonce i oficiálně vyhlášením výsledků v Rejštejně - ale nějak jsem se k napsání čehokoliv dříve nedostal. Teď se však občas potřebuji odreagovat (pracovní „blbákov“ a doma se „učí celá rodina“ - teda kromě mě a morčete … :-)) a tak píšu po kouskách … A ta labutí píseň TTčka? Tím je myšleno moje TTčko a to v „ostré verzi“, kde asi dosáhlo svého vrcholu evoluce (viz TT-EVO xxx) a okolnosti dospěly k tomu, že pro příští rok pojedeme s Toníčkem už jiný podvozek, zatím prozradím jen tolik, že to bude TAčko v úpravě podle Jardy Straky - uvidíme, třeba se nakonec konečně ukáže, že to opravdu není v podvozku, ale v rukách a to už nám nepomůže vůbec nic a nepůjde se na nic už vymlouvat … :-)

A jak dopadla moje chlouba, tedy TT-EVO xx - jak se v průběhu sezóny chovala, jak si vedla a jak to bylo se spolehlivostí? Můžeme to vzít postupně:

1) chování a jízdní vlastnosti - asi opravdu maximum, co lze z TTčka vymáčknout (Japončíci by se asi divili, co lze z jejich „hračky“ udělat), ale stále je to TTčko a má své omezení. Ale jinak paráda, jsem rád, že jsem to vyzkoušel a tak trochu si „zamodelařil“ - pro rejpaly, nelze moje úpravy přepočítávat na peníze, o tom to fakt není …

2) jak jsme si vedli - v jiných rukách by se z podvozku dalo vymáčknout více, já jsem dopadl tak, jak jsem dopadl, ale důležité je, že jsem byl celkem spokojený a ježdění si užíval - a o to jde především, že …

3) a spolehlivost - v rámci možností docela dobrá, vezmeme-li v úvahu, že to vlastně byl takový prototyp (původně provizorium) a že se počítalo s dalším použitím nových dílů, tak to šlo - prototyp byl vyroben z různých použitých dílů, systém „co dům dal“ … Nakonec, probereme to důkladněji … :-)

Takže, co drželo a co naopak upadávalo?

Prakticky každý závod upadával pravý přední „paroh“, přesněji řečeno držák katle - příčina byla jednoduchá, vpředu po úpravách zbyl prakticky jen tento držák a když v závodě praskl (po nějakém tom kotrmelci …), prostě jsem ho přilepil vteřiňákem s tím, že doma se to celé vymění. Jenže, znáte to, doma se „to nevyměnilo“, takže se „ to“ furt lepilo. A to tak dlouho, až se to vpředu rozpadlo celé, takže jsem v posledním závodě musel vzít náhradní čelo a „brutálně“ z něj odřezat držák parohů a celou opravu udělat pořádně … Když to nešlo celou sezónu …

V posledním závodě se k upadávajícím přidal i zadní paroh (konkrétně pravý), aby se to nepletlo, tak včetně části s držákem tlumiče … Celou sezónu jsem se chystal zadní domeček vyměnit za modernizovaný typ (takovej ten dvoudílnej … ), ale nějak se to nedařilo a tak musela přijít na řadu provizorní oprava - moje oblíbené stahovačky dokážou zázraky … :-)

zadní parohy











A nakonec, moje EVO se projevilo jako správné závodní auto - po projetí cílem se rozpadlo … :-) No, dobře, trochu se to nepovedlo, rozpadlo se sice po projetí cílem, ale v předposlední RZtě … ! Takže pro poslední RZtu - „Tour de Třemošná“ - bylo potřeba udělat provizorní opravu, která by vydržela aspoň čtvrt hodiny :-) A jak jinak, než moje oblíbené stahovačky - estetika nic moc (tak za 3 až 4), ale funkce dobrá až chvalitebná, prostě jsem dojel a rozpadlo se to až doma, když jsem přestříhal stahovačky - celý předek odpadl … :-) Jo, jak říkám, správné závodní auto!

přední domeček











A jinak, EVO mělo ještě jednu funkci - fungovalo jako výborný čistič tratě, soupeři, jedoucí za mnou, měli krásně čisto, všechen binec jsem posbíral do auta já a dovezl si ho do cíle - praktická ukázka toho, co všechno lze nabrat a vozit je vidět na fotkách … :-)

čistič tratě